Nowoczesna suita i orkiestrowe brzmienie jest motywem ciekawej sesji kwintetu Core (Dominika Strychalskiego) oraz Orkiestry Dętej Ursus ( pod dyrekcją Karola Węclewskiego). Album „Symfonia Fabryki Ursus” jest rejestracja muzyki skomponowanej przez Dominika Strycharskiego do filmu dokumentalnego „Symfonia Fabryki Ursus” ( w reżyserii Jaśminy Wójcik). Niezwykle ciekawy, nowoczesny obraz łączy modną sztukę wideo z choreografią i muzyką eksperymentalną, która zaproponował Dominik Strychalski. „Proces tworzenia miał kilka etapów, był też dość długi i skomplikowany – wyjaśnia genezę nagrania kompozytor. Część muzyki powstawała organicznie do stworzonego już obrazu, z kolei inne fragmenty miały odwrotną kolejność. Wszystko działo się w bezpośredniej komunikacji z reżyserką, która z jednej strony obdarzyła mnie wielkim zaufaniem, a z drugiej była świadoma każdego aspektu relacji obrazu z dźwiękiem. Ten film jest niewątpliwie wyjątkowy pod względem tego, jak blisko jest w nim połączony obraz i dźwięk”.
Dokumentalny film „Symfonia Fabryki Ursus” jest podsumowaniem wieloletniej pracy artystyczno-badawczej ze społecznością byłych pracowników fabryki Ursus. Artyści zaprosili byłych pracowników zakładu (robotnice, technologów, kierowników, sekretarki)do udziału w projekcie, który w spójny i kreatywny sposób nadał fabryce nowy, społeczno-artystyczny wymiar. Film Jaśminy Wójcik powstał w Wajda Studio w ramach wspólnej inicjatywy Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i Wajda School w ramach projektu “Nagroda Filmowa dla filmu eksperymentalnego” stanowiącego promocję kina eksperymentalnego i artystycznego.
„Symfonia Fabryki Ursus” to współpraca kilku podmiotów muzycznych. Ich udział miał duży wpływ na brzmieniową różnorodność materiału. „Obecność Orkiestry Dętej Fabryki Ursus była dla nas jasna, przystałem na tę ideę z entuzjazmem – mówi o sesji Dominik Strycharski. Kolejnym filarem tej płyty jest elektronika oparta na mojej metodzie pracy z głosem i szeroką paletą elektronicznych przetworników, które dają faktury podobne do dźwięku syntezatorów. Nie sposób pominąć w tej wyliczance mojego nowego kwintetu,
debiutującego na tej płycie”. Znakomity zespół Core tworzą Barbara Drążkowska (fortepian preparowany), Wojciech Jachna (trąbka), Zbigniew Kozera (kontrabas), Paweł Szpura (perkusja), kompozytor Dominik Strycharski (flety proste, wokal, elektronika) oraz zaproszona gościnnie do sesji „Symfonia Fabryki Ursus” Orkiestra Dęta Ursus pod dyrekcją Karola Węclewskiego,
,, Muzyka wypełniająca płytę łączy w jedną całość bardzo różne gatunki – ambient, minimalizm, jazz, a nawet techno czy drone – mówi o sesji Dominik Strychalski. Film traktuje o nieistniejącej już fabryce i jej pracownikach, więc od początku było dla mnie jasne, że to co skomponuję, musi mieć charakter industrialny i elektroniczny. Chciałem z jednej strony odnieść się do mechanicznego aspektu tego świata, a z drugiej dotknąć elementu, który związany jest z człowiekiem. Również struktura całości nie należy do oczywistych a stylistyczna różnorodność zamknięta została w formie o dużym rozmachu. Cała symfonia ma kilka etapów, przechodzi kilka faz, której finałem jest coś w rodzaju oczyszczającego, szalonego, współczesnego obrzędu, w którym splata się współczesna elektroniczna wrażliwość, studyjne montaże inspirowane Strawińskim oraz dronowy ambient”.