Immanuel Wilkins, młody saksofonista z Pensylwanii podpisał kontrakt z prestiżową Blue Note Records i fakt ten w znacznej mierze przyspieszył karierę artysty. Po doskonale przyjętym debiutanckim albumie „Omega” proponuje tym razem płytę „The 7th Hand” z autorskim kwartetem oraz zaproszonymi solistami (flecistka Elena Pinderhughes i zespół perkusyjny Farafina Kana). Podobnie jak w przypadku poprzedniej sesji udział w nagrania wzięli pianista Micah Thomas, basista Daryl Johns oraz perkusista Kweku Sumbry. Debiutancka „Omega” wylansowała Immanuela Wilkinsa na amerykańskim rynku zaś album okrzyknięty został przez New York Times „najlepszym albumem jazzowym 2020 roku”, a Jazz Times nazwał go „najlepszym jazzowym debiutem od lat”. Najnowszy „The 7th Hand” ponownie pokazuje niezwykły talent kompozytorski oraz kreatywna wirtuozerię gry Emmanuela Wilkinsa. Rozbudowana jazzowa suita przechodzi wiele trybów emocji: od uniesionych, skomponowanych kontemplacji, przez dzikie improwizacje i pełne wdzięku melodyjne rozwinięcia oraz emocjonalne wstrząsy i uniesienia.