Pogodny, przemyślany jazz wraz z ciekawymi i karkołomnymi improwizacjami, doskonalą harmonią oraz dopracowanym brzmieniem to atrybuty artystycznej prezentacji francuskiego Impérial Quartet. Jeśli do tego dodać oczywiste nawiązanie do tradycji Południa USA, nastrojów Nowego Orleanu oraz ludycznego cajun i zydeco to jawi się niezwykle ciekawy obraz skrywający nie tyle tradycyjny jazz, ale niezwykłe, nowoczesne brzmienie budowane doskonała techniką i podejściem do jazzowej tradycji, Czterech muzyków (Damien Sabatier – saksofon altowy i sopranino, tenorzysta Gérald Chevillon, basista Joachim Florent oraz perkusista Antonin Leymarie ) stworzyli w 2010 zespół, którego muzykę obudowano wokół rytmów akustycznego i elektrycznego basu oraz perkusji, wzbogacając melodyką kreatywnych saksofonistów. Zainspirowani zarówno tradycyjnym jazzem, transową muzyką i napędową siłą rocka stworzyli jakiś nieokreślony zestaw organicznego materiału z energetycznie rytmicznym centrum dla eterycznych melodii i szybującego liryzmu. Bębny Antonina Leymarie wydają się zawierać całą rytmiczną moc i niuanse tygla muzyki afroamerykańskiej, Joachim Florent nieustannie odkrywa subtelności kontrabasu, aby doskonalić złożoną konstrukcję rytmu, saksofoniści Damien Sabatier i Gérald Chevillon dopełniają się melodyjną energią czyniąc z duetu potężną siłę godną wysokooktanowej orkiestry dętej. Zainspirowany podróżą w muzyczne rejony Luizjany oraz Mississippi, Impérial Quartet dokonuje stylistycznej wolty, poddając się melodyjnym inspiracjom, które odbija muzycznym, nowoczesnym echem.
„ All Indians” to czwarty album francuskiego kwartetu. Po ”Grand Carnaval”, “Slim Fat” oraz “Imperial 4tet” jest to sesja niezwykle konsekwentna i stylistycznie składna. Sporo w niej odniesień do popularnych melodii ( od dowcipnego „Iko,Iko” po marszowe brzmienie Tremé i French Quarter). Ale nie jest to album nowoorleański ! To razcej niezwykle ciekawy zestaw pomysłów na nowe odczytanie tradycji, na momentami zabawny pastisz i muzyczny żart ( „Zydeco Blues”, „Rouge Baton”, „Aie Coco”), ale wszystko czynione z ogromnym poszanowaniem tradycji i powiązaniem jej z nowoczesnymi, współczesnymi artystycznymi oczekiwaniami.