Spotkanie dwóch wielkich osobowości muzycznych we wspólnym projekcie „Conjure“ stanowi nie lada starcie. Awangardowy pianista i wibrafonista Karl Berger i chiński skprzypek Jason Kao Hwang poddali autorskie kompozycje szczególnej i troskliwie artystycznej interpretacji.
Wibrafonista Karl Berger to weteran nowoczesnego jazzu; urodził się w niemieckim Heidelbergu, gdzie na uniwersytecie studiował fortepian, muzykologię i filozofię, ale w 1960 roku wybrał wibrafon, by grać na nim jazz. Po uzyskaniu doktoratu wyjechał (w 1963 roku) do Paryża, gdzie na półtora roku dołączył do kwintetu Dona Cherry’ego. W 1966 roku przeniósł się do Nowego Jorku, gdzie scena free-jazzowa przywitała go z otwartymi ramionami. W realizacji jego debiutanckiej sesji udział wzięli mentorze nowoczesnego, awangardowego jazzu : perkusista Ed Blackwell, kontrabasista Dave Holland i alcista Carlos Ward. Jego przeogromna dyskografia obejmuje tak ważne albumy jak debiutancki “Karl Berger Quartet” (z 1966 roku), “Symphony For Improvisers” z Donem Cherry’m, “Tune In”, “We Are You”, “ With Silence”, “United Patchwork”, “Changing The Time”, “Live At The Donaueschingen Music Festival’79”, “Seasons Change” z Lee Konitzem, “New Moon” – z Woodstock Workshop Orchestra, “All Kinds of Time” z Dave’m Hollandem, “ Around”, “With Silence” czy “Crystal Fire”. W kregu muzyków, którzy zapraszali go do swoich projektów znaleźli się m.in. Don Cherry, Gunther Schuller, John McLaughlin, Dave Brubeck, Dave Holland, Ed Blackwell, Ray Anderson, Phaorah Sanders, James Blood Ulmer. Karl Berger założył w Woodstock szkołę Creative Music Studio (która przetrwała do początku lat 80-tych), gdzie edukacją zajmowali się tacy luminarze awangardy, jak George Russell, Roscoe Mitchell, John Cage oraz Sam Rivers.
Zamieszkały w Nowym Jorku chiński skrzypek Jason Hao Hwang jest współzałożycielem międzykulturowego zespołu Far East Side Band łączącego chińskie, koreańskie, japońskie i amerykańskie elementy muzyczne. Jest też cenionym kompozytorem muzyki filmowej, znanym także na Broadway’u, gdzie powierzono mu stanowisko dyrektora muzycznego kilku produkcji. W ramach projektów oscylujących wokół współczesnej awangardy współpracował m.in. z Anthony’m Braxtonem, Davidem Murray’em, Williamem Parkerem, Henry’m Threadgillem czy twórcą legendarnej formacji Revolutionary Ensemble, skrzypkiem Leroy’em Jenkinsem. W roku 2013 roku, w duecie z gitarzystą Aymanem Fanousem zrealizował debiutancki album „Zilzal” , w 2018 nagrał album „Blood” wraz międzynarodową formację Jason Kao Hwang Burning Bridge.
Duet „Conjure” jest dla obu artystów ważnym odniesieniem do wielu wczesniejszych projektów, przykładem nieskrępowanej wirtuozerii jazzowej improwizacji i poszanowanie dla struktury nowoczesnej muzyki. Karl Berger i Jason Kao Hwang poddali autorskie kompozycje ciekawej, nowoczesnej, artystycznej interpretacji.