Album “Urban Residents’ Beliefs” jest ciekawym dokumentem współczesnej, polskiej sceny muzycznej. Tej rozgrywanej poza komercyjnymi estradami i płytowymi produkcyjniakami. Sesja jest także debiutem fonograficznym młodego kompozytora Miłosza Wośko, który do interpretacji swoich kompozycji zaprosił trzy znakomite zespoły instrumentalne: orkiestrę Aukso, Kwartet Polonika i Polish Brass Quintet.
Miłosz Wośko jest nie tylko ciekawym kompozytorem i aranżerem, ale także pianistą i – co w dzisiejszych czasach nieodzowne –producentem muzycznym. Był rezydentem Filharmonii im. M. Karłowicza w Szczecinie, w której prezentowane były jego ciekae kompozycje ( m.in. „Relacje” na akordeon solo i orkiestrę symfoniczną, suita „Pogoda” na skład orkiestrowy typu sinfonietta oraz „Pięć rozmów na trudne tematy” na kwintet dęty blaszany. Miłosz Wośko współpracował także z wieloma wykonawcami jako aranżer orkiestry, ( w 2014 roku opracował na orkiestrę utwory wykonane podczas koncertu 588 Reunion na festiwalu Jazz nad odrą we Wrocławiu). W tej roli pracował również przy płytach Andrzeja Smolika oraz Lory Szafran(„Sekrety Życia według Leonarda Cohena”). Był producentem muzycznym nagrodzonego Złotą Płytą albumu, jak również kolejnego wydawnictwa wokalistki „Nad Ranem” .Zdolny producent przygotował debiut Meli Koteluk ( „Spadochron”), który przyniósł artystce dwie statuetki Fryderyka . Współpracował z Miką Urbaniak, Rykardą Parasol, Markiem Dyjakiem oraz zespołem Afro Kolektyw. W 2015 roku wraz z Anną Gadt założył zespół Nash, z którym nagrał płytę łączącą piosenki w rozbudowanym brzmieniem dętych instrumentów orkiestrowych. Nagrywa też gościnnie dla innych artystów ( jego fortepian można usłyszeć np. na płycie „Małomiasteczkowy” Dawida Podsiadło). Aranżował m.in. utwory Krzysztofa Komedy na fortepian i kwartet smyczkowy ( Atom String Quartet) dla pianisty Janusza Olejniczaka oraz utwory Józefa Skrzeka na potrzeby widowiska „63 dni gniewu” z okazji obchodów rocznicy Powstania Warszawskiego. Jest kompozytorem muzyki dla chóru zespołu „Śląsk” , opracował pieśni Powstań Śląskich wykonane przez orkiestrę i solistów. Miłosz Wośko zajmuje się również tworzeniem muzyki do filmów animowanych, dokumentalnych i krótkometrażowych, a także form radiowych, (m.in. do seriali radiowych „Miasto – Archipelag” i „Fajrant„) prezentowanych na antenie radiowej Trójki. Współdziałał z wieloma wykonawcami muzyki alternatywnej, zarówno jako aranżer, konsultant muzyczny, jak i pianista i realizator dźwięku.
Album “Urban Residents’ Beliefs” otwiera kompozycja „Dawn” („Świtanie”) na smyczki z solową partią akordeonu, wykonaną przez laureata Paszportu Polityki – Macieja Frąckiewicza. „Urban dances” („Tańce Miejskie”) nagrane zostały przez Kwartet Polonika z gościnnym udziałem Emilii Sitarz (fortepian) i Huberta Zemlera (perkusja). Jest to inspirowana minimalizmem „akustyczna suita industrialna” opisująca bieg życia jednostki w przeobrażonym przez człowieka, zurbanizowanym, zbiurokratyzowanym świecie. Napisane na zamówienie Filharmonii im. M. Karłowicza w Szczecinie „Fivee discussions on difficult topics” („Pięć rozmów na trudne tematy„) to propozycja na kwintet dęty. Tytułowe „tematy” to rozmowy o uczuciach i emocjach zestawionych w kontekstach, z którymi się nie kojarzą – „wrażliwość” i „korporacja” „młodość” i „wieczność” „ „patriotyzm” i „przypatrywanie się”. Dysponujące ogromnymi możliwościami dynamicznymi i barwowymi formacja Polish Brass Quintet perfekcyjnie buduję napięci i wyraziste nastroje.