Bogata spuścizna Maxa Regera jest w dużej mierze zapomniana, więc album „Chamber Music for Clarinet and Piano” przybliża dzieła na klarnet i fortepian, napisane przez niespełna trzydziestoletniego kompozytora, którego twórczość pozostaje pod wpływem estetyki późnego romantyzmu, ale i wyznacza nowe tendencje, objawiające się szczególnie w mocno schromatyzowanej harmonice. Twórczość Maxa Regera została doceniona przez medyków za swój kojący wpływ na słuchaczy Dwie sonaty inspirowane są sonatami klarnetowymi Brahmsa, którego Max Reger wybitnie cenił. Ich rękopisy powstały w ciągu zaledwie trzech tygodni, jako rozbudowane czteroczęściowe formy, w których fragmenty o charakterze wirtuozowskim harmonijnie współistnieją z epizodami lirycznymi. W obu sonatach partie klarnetu i fortepianu potraktowane są równorzędnie, co skutkuje gęstą – podobnie jak u Brahmsa – fakturą, tak charakterystyczną dla obu niemieckich mistrzów polifonii. Repertuar płyty dopełniony został miniaturami, które sam kompozytor traktował jako błahostki, jednak ich urok zjednał im popularność wśród klarnecistów i melomanów. Bohaterami znakomitego wykonania są: klarnecista Mariusz Barszcz oraz pianista Michał Rot.












