Plejada gwiazd jaką zebrał do swojego nowego projektu amerykański gitarzysta Mike Stern jest imponująca:  trębacz Randy Brecker, pianista Jim Beard, perkusista Dennis Chambers, basista Tom Kennedy, perkusjonista Arto Tuncboyaciyan, saksofonista Bob Franceschini, basista Victor Wooten, saksofonista Bill Evans, perkusista Lenny White, basista Teymur Phell, trębacz Wallace Roney, perkusista Will Calhoun, kontrabasista Edmond Gilmore, wokalista Gio Moretti, perkusista Dave Weckl, perkusionista Elhadji Alioune Faye oraz grająca na egzotycznym ghoni, Leni Stern – żona Mike’a.  Zestaw obejmujący różne indywidualności, ale zgodnie zmierzający w kierunku ulubionego przez lidera jazzowego fusion. Być może „Trip” jest taką szaloną, artystyczną podróżą przez dzisiejszy, jazzowy Manhattan, bo skupia w sobie te wszystkie elementy nowoczesnego jazzu, które niezwykle ofensywnie pulsują mocnym rockiem, subtelnością jazzu oraz pulsem elektrycznego fusion i bezkompromisowego funky. Muzycy konfigurują zatem najprzeróżniejsze zestawy, by pod dyktando lidera-kompozytora precyzyjnie i z gracją zagrać wspaniałe tematy.

Mike Stern jest  chociaż jest gitarzystą elektrycznym o rockowych inklinacjach, to z równym entuzjazmem porusza się po jazzowej strukturze. Studiował w Berklee School of Music, gdzie jego nauczycielami byli m.in. Pat Metheny i Mick Goodrick. To właśnie Metheny zarekomendował ( w 1976 roku) zdolnego gitarzystę do słynnej grupy Blood, Sweat & Tears. W modnym jazz-rockowym zespole Stern pozostał przez dwa lata, by do końca  lat 70-tych współpracować z Billym Cobhamem – wpływowym perkusistą grającym fusion. W 1981 roku Mike Stern został zaproszony do zespołu Milesa Davisa, było przełomowym wydarzeniem w karierze i życiu młodego gitarzysty. W 1983 roku Mike Stern wraz z basistą Jaco Pastoriusem założył zespół Word Of Mouth, który natychmiast zyskał uznanie krytyków i poklask publiczności. Początek lat 80-tych to także okres nagrań i koncertów, jakie Mike Stern realizował pod własnym nazwiskiem. Do najciekawszych zaliczyć należy  nagrania ze znakomitym saksofonistą tenorowym Michaelem Breckerem ( zarówno z jego własnym zespołem, jak i z grającą fusion grupą Steps Ahead). W 1987 roku ukazał się autorski album „Time In Place”, do nagrania którego Stern zaprosił Michaela Breckera,  Boba Berga, pianistę Dona Grolnicka, perkusistów Petera Erskine’a i Dona Aliasa. Stern wystąpił gościnnie także  na płycie Breckera „ Don’t Try This At Home”- w towarzystwie takich gwiazd, jak pianista Herbie Hancock, perkusista Jack DeJohnette i basista Charlie Haden. Dyskografia gitarzysty obejmuje znakomite albumy zrealizowane z wybitnymi muzykami ale i sygnowane własnym nazwiskiem : od  „The Man With The Horn”- z Milesem Davisem , “We Want Miles”- z M. Davisem, “Stratus”- z Billy’m Cobhamem, “Star People”- z M. Davisem, “Upside Downside”, “ Urabn Earth”- z Harvie’m Swartzem, “Yesterdays”- z Lew Soloffem, “Upside-Downside”, ”Smart Moves”-z H.Swartzem, “Time In Place”, “ Don’t Try This At Home”- z Michaelem Breckerem, “The Michael Brecker Band Live’1989”, “Jigsaw”, “ Cycles”- z Bobem Bergem,  “Odds Or Evens”, “In The Shadows”- z B. Bergem,  “Summerhill” , “Back Roads”- z B. Bergem, “Short Stories”- z B. Bergem,  “Games” – z B.Bergem) po  “The Brecker Brothers Live’(1992”, “ Standards And Other Songs”,” This Is Michael Gerber”,” It’s Therenyc”, “Is What It Is” , “Say What You Mean”, “The Age Of Illusions” ,”Between The Lines”, “ Give & Take”.,

 „Trip” jest pierwszym albumem od czasu bardzo poważnego wypadku, który przytrafił się Sternowi w lipcu 2016 roku. Wskutek przypadkowego upadku na ulicy, gitarzysta złamał obydwie kości ramieniowe oraz doznał uszkodzenia nerwów prawej ręki, co uniemożliwiło mu wykonywanie nawet najprostszych czynności, w tym trzymanie kostki. Po przejściu operacji Stern wrócił na scenę, ale podczas koncertów używał specjalnej, wyposażonej w rzepy rękawiczki, która pomagała mu w trzymaniu kostki. Druga operacja umożliwiła muzykowi nieco lepszą kontrolę nad ręką, ale mimo to, podczas występów na żywo musiał on dosłownie przyklejać kostkę do palców. Do tych wydarzeń ze swoistym humorem nawiązują niektóre z kompozycji z nowej płyty, takie jak “Screws” (podczas pierwszej operacji w ramię Sterna wkręcono kilkanaście śrub) i “Scotch Tape and Glue” nawiązujący do aktualnego sposobu trzymania kostki przez gitarzystę.

Dionizy Piątkowski