Ciekawym artystycznym zjawiskiem jest współczesna, polska scena jazzowa budowana zespołami i twórcami, którzy unikając typowej, mainstreamowej sztampy starają się wykreować czytelną  własną stylistykę. Część z tych przedsięwzięć jest mocno osadzona w jazzowej tradycji, z której muzycy czerpią jedynie stylistyczne fakturę, ale z rygorem respektowania własnych pomysłów. Tak zrodziła się z pewnością koncepcja formacji EABS, Błoto, Ziemia, Jazzpospolita czy projekty młodego saksofonisty Kuby Więcka, ale także ciekawych poznańskich formacji Unleashed Cooperation czy – debiutanta na jazzowej estradzie – grupy AKKC.

Zespół skrywający się pod tajemniczym AKKC ( a po rozszyfrowaniu – Anti Komeda Komeda Club) to pięciu młodych muzyków, absolwentów Akademii Muzycznej w Poznaniu, którzy dość efektywnie starają się wpisać swoją muzyką w modne, jazzowe, elektroniczne i nowoczesne skojarzenia. Czynią tak  zarówno w nagraniach, jak i na koncertach, które są dynamiczne, pełne energii  oraz wirtuozerii, ale także przesiąknięte improwizacją oraz kreatywnymi pomysłami brzmień i faktur. Formację tworzą klarnecista i saksofonista tenorowy Michał Żółtowski, gitarzysta Piotr Garbicz, pianista Sebastian Galus, basista Dawid Stawecki oraz perkusista Władysław Rajewski. Repertuar Anti Komeda Komeda Club, jak sugerowała by nazwa formacji, opiera się na specyficznym  i nowym prezentowaniu muzyki Krzysztofa Komedy -Trzcińskiego, lub takiej moderacji aranżacyjno-kompozytorskiej, by uchwycić istotę komedowskiej melodyki i nadać jej absolutnie nowy wymiar. Jest zatem w AKKC rodzaj artystycznej przewrotności, skoro w swoim repertuarze mają zarówno wielkie standardy wybitnego, poznańskiego kompozytora (Kattorna”, „Kołysanka Rosemary’s Baby”, „Svantetic”, „Cherry”), jak i ciekawie przygotowane autorskie kompozycje („Węgorz”, „Jesiotr”, „Ephemeral”,„White Nights”).

AKKC zadebiutowali w  lutym 2023 roku realizując promocyjną EP-kę z aranżacjami utworów Krzysztofa Komedy, by jesienią tego samego roku wydać CD-album o równie enigmatycznej jak nazwa zespołu tytule „Vol. 1”. Sesja zawiera przede wszystkim autorskie kompozycje Dawida Staweckiego i Michała Żółtowskiego („Węgorz”, „Ephemeral”, „Jesiotr”, „Blurry Days”, „Koi”, „White Night”), ale także flagową dla AKKC kompozycje K. Komedy „Kattorna”. Autorskie kompozycje i aranżacje AKKC to połączenie modern jazzu z  ultra nowoczesnymi brzmieniami i fakturami, gdzie powiew energetycznej motoryki jest precyzyjnie podporządkowany melodyce kompozycji wraz z ogromną dozą ekspresyjnej improwizacji. Dynamiczne riffy ścigają się z subtelnymi – częsta utrzymanymi w komedowskiej konwencji – melodiami rozciągającymi się wraz z ciekawymi solówkami oraz zgrabnymi improwizacjami.

Dionizy Piątkowski