On Vacation” to  stylistycznie klasyczny album „smooth-jazzu” podany brzmieniem oraz nastrojem budowanym latami przez niemieckiego trębacza i wokalistę Tilla Brönnera. Tym razem swój autorski kwartet trębacz wzbogacił udziałem  słynnego, amerykańskiego producenta, pianisty i kompozytora, Boba Jamesa. Rewelacyjnie podany melodyjny jazz, ociera się  jednak tylko delikatnie o stylistykę  pogodnego „smooth” nastroju, bowiem barwę całego albumu budują przecież dwaj wytrawni jazzowi artyści.

Bob James jest absolwentem wydziału kompozycji prestiżowego University of Michigan. Zadebiutował w 1962 roku z własnym bopowym trio, współpracując równocześnie (jako pianista)z kilkoma, warsztatowymi formacjami jazzowymi. W tym samym czasie ukazał się także jego debiut płytowy, album „Bold Concepcions”. W latach 1965-68  był szefem  muzycznym zespołu legendarnej wokalistki  Sarah’y Vaughan.Pojawiał się także w nagraniach i zespołach wybitnych muzyków (współpracuje w latach 1968-72 z Quincy’m  Jonesem, Morganą King, Robertą Flack i Dionne Warwick). Przełomowym dla zdolnego muzyka i kompozytora staje się lukratywny kontrakt z oficyną CTI Records, gdzie pod dyktando producenta Creeda Taylora lansuje, popularne przez kolejne dekady i charakterystyczne, pop-jazzowe brzmienie całej wytwórni. Produkuje bestsellerowe albumy Grovera Washingtona, Freddie’go Hubbarda, Stanley’a Turrentine’a, Huberta Lawsa, Rona Cartera i Erica Gale’a. Własny album „One” realizuje dopiero w 1974 roku, potwierdzając  tym nagraniem zarówno kunszt kompozytorski, jak  i doskonały warsztat aranżerski oraz  błyskotliwą wirtuozerię pianisty. Bob James jest także znakomitym producentem CBS Records, dla której realizuje bestsellerowe albumy gwiazd muzyki popularnej (od Neila Diamonda po Paula Simona). Doświadczenie nabyte przez lata współpracy z firmami fonograficznymi, studiami oraz muzykami pozwalają Bob Jamesowi na założenie własnej oficyny, Tappan Zee Records, w której realizuje własne, niezależne od polityki repertuarowej i stylistyki wytwórni, nagrania. Realizując własną muzykę promuje także innych artystów (Richarda Tee czy Mongo Santamarię). Bestsellerowymi albumami oraz sukcesami ( jest laureatem Grammy Award) potwierdza swą pozycję, jako wybitnego producenta, kompozytora i aranżera. Coraz częściej nagrywa i komponuje muzykę do filmów i programów telewizyjnych (wielkim sukcesem jest jego muzyka do serialu „Taxi”). Jako jazzman powraca do autorskich, komercyjnych pomysłów realizowanych w luksusowych warunkach koncernu Warner Brothers angażując  do swoich projektów wielu wybitnych artystów (Michael Brecker, Luther Vandross, Christian McBridge). Jego rozległa autorska dyskografia obejmuje znakomite albumy “Explosions”, “One”, “Heads”, “Touchdown”, “One To One” z Earlem Klughem, “Two Of A Kind”, “Foxie”, “Hands Down”, “Double Vision”, “ Ivory Coast”, “The Swan”, “Obsession”, “Grand Piano Canyon”, “Fourplay”, “All Around The Town”, “Sign Of The Times”, “Between The Sheets” z Fourplay, “Lucky Seven”, “Restless”, “ Flesh And Blood” z Hilary James, “Elixir” z Fourplay, “Joined At The Hip” z Kirkem Whalumem, “Straight Up” czy “Playin’ Hooky”. Ale także liczne projekty realizowane wraz z  formacją  Fourplay (z Lee Ritenourem, Nathanem East i Harveyem Masonem)  oraz przeogromny zestaw nagrań wykorzystujących nowoczesną, elektroniczna technologię oraz jazzowe  fascynacje oraz aspiracje kompozytora i pianisty.

Teraz do swoich pomysłów Bob James zaprosił trębacza Tilla Brönnera, spadkobiercę “brzmień CTI”, które przed laty wylansował jako producent tej kultowej oficyny. Till Bronner jest dzisiaj bezsprzecznie najpopularniejszym muzykiem jazzowym w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Doskonale przyjmowane jest jego smooth-jazzowe brzmienie także w USA oraz na Dalekim Wschodzie. Komercyjna kariera młodego trębacza analizowana jest przez poważne media a kolorowe magazyny pełne są zdjęć oraz informacji o każdym, nie tylko muzycznym, kroku przystojnego jazzmana. Jego bestsellerowy album „Blue Eyed Soul” sprzedano w milionowym nakładzie; na listach jazzowych przebojów śmiało konkurował z płytami Diany Krall i Pata Metheny’ego. Jednak Till Brönner  nie jest  wyłącznie artystą lansowanym przez media i modne rytmy smooth jazzu, lecz przede wszystkim muzykiem ze sporym bagażem artystycznych doświadczeń. Absolwent prestiżowej Cologne Music Akademy  jazzowe ostrogi zdobywał pod kierunkiem wybitnego pedagoga Jiggsa Whighama. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych standardu jazzowej elokwencji i precyzyjnej techniki  uczył się  w orkiestrach Rhythm Combination & Brass – Petera Herbolzheimera oraz słynnym RIAS Big Band. Jednocześnie dał się poznać jako doskonały solista w zespołach uznanych jazzmanów: Dave’a Brubecka, Jamesa Moody’ego, Monty Alexandra, Klausa Doldingera. Do swoich zespołów zapraszali go m.in. Chaka Khan, Natalie Cole, Tony Bennett, Ray, Brown, Johnny Griffin. Nie przypadkowo zatem pierwszy autorski album „Generation of Jazz”  Till Brönner  nagrał z Ray’em Brownem i Jeffem Hamiltonem – weteranami mainstreamu. W 1994 roku album ten zyskał dwa najbardziej prestiżowe laury: Deutschen Schallplatenkritik oraz nobilitujący Preis der Deutschen Plattenindustrie. Zrealizowane w kolejnych lalach albumy „My Secret Love” oraz „German Songs” (doskonałe aranżacje niemieckich  kompozycji filmowych  opracowanych na autorski zespół jazzowy oraz kwartet smyczkowy) ugruntowały pozycję trębacza, aranżera i kompozytora. Przełomowym okazał się album „Midnight” ukazujący całkowicie odmienne od dotychczasowego oblicze muzyki trębacza i wokalisty. Do nagrania zaprosił  m.in. Micheala Breckera, Dennisa Chambersa, Anthonego Jacksona. W aureoli europejskiej gwiazdy jazzu koncertował w Carnegie Hall, a krytycy entuzjastycznie rekomendowali jego „ eleganckie, sex-jazzowe,smooth jazzowe brzmienie”. Album „Chattin’ with Chet” – muzyczna dedykacja Chetowi Bakerowi ,potwierdzał tylko zachwyt krytyków i publiczności.W gronie muzyków, z którymi Till Brönner</