Zazwyczaj, po debiutanckiej płycie, muzycy/zespół stają przed niezwykłym dylematem: kontynowania zrealizowanej i koncepcji, czy podania się nastrojowi emocji i drążyć mocnej kreatywna materię. Przyznam, że zachwycony byłem debiutanckim albumem „8 Years” poznańskiej formacji Unleashed  Cooperation i z niepokojem i ogromnym zainteresowaniem oczekiwałem kolejnej, płytowej odsłony. Już bez zbędnych egzaltacji dodam teraz, że najnowszy album kwintetu „Trust” jest równie precyzyjny w muzycznych poszukiwaniach i kreacjach, jak i znakomicie odnoszący się do wyzwań dzisiejszego, nowoczesnego jazzu, gdzie odnajduje się nie tylko strukturalna improwizację, ale nawiązanie do muzyki współczesnej, etnicznego folkloryzmu i precyzyjnej, kompozytorskiej faktury. Staram się w muzyce Unleashed Cooperation odnaleźć nie tylko  tęsknotę za brzmieniami budowanymi frazami Tomasza Stańko, ale także nastrojami, które przynależne są balladom Krzysztofa Komedy. W muzyce Unleashed Cooperation wiążą się zarówno akustyczne inspiracje tradycją nowoczesnego i awangardowego polskiego jazzu (od Stańko  i Kurylewicza po Seiferta i Trzaskowskiego), jak i mariaż pomysłów i skojarzeń, jakie wnoszą młodzi muzycy: Krzysztof Kuśmierek – saksofon sopranowy i tenorowy, Patryk Rynkiewicz – trąbka, Patryk Matwiejczuk– fortepian, Flavio Gullotta– kontrabas, Stanisław Aleksandrowicz– perkusja oraz gościnie zaproszona znakomita wokalistka-improwizatorka Anna Gadt. Tworzy się zatem niezwykle ciekawy konglomerat muzyczny, w którym koncepcja artystyczna i  kompozycje przyporządkowane są najważniejszym elementom jazzu: improwizacji, emocji, kreatywności i nieskrępowanej impresyjności.

Dionizy Piątkowski