Amerykańska kontrabasistka i wokalistka Kristin Korb zaproponowała albumem “Sweet Dreams” zmierzenie się jazzowymi interpretacjami wielkich przebojów popularnej w latach 80-tych formacji Eurythmics. Teraz popularne piosenki Annie Lennox nabrały diametralnie innego wymiaru stając się – poprzez ciekawą prezentację Kristin i jej zespołu – zgrabnymi, jazzowymi standardami. Na nowo, ze swingiem i jazzowym polotem rozbrzmiewają „There Must Be An Angel”, „Here Comes The Rain Again”, “We Two Are One”, “When Tomorrow Comes”, “Sisters Are Doin’t For Themselves”, “I Saved The World Today”, “I’ve Got A Life”, “Don’t Let It Bring You Down”, “Would I Lie To You”, “Put A Little Love In Your Heart”, “Lifted” i tytułowy „Sweet Dreams”.

Kristin Korb jest jedną z niewielu kontrabasistek, które budując swój sceniczny i artystyczny wizerunek także śpiewają. Nie jest przy tym skromną refrenistką, ale doskonale przygotowaną wokalistką, która z równym zaangażowaniem traktuje swój głos, jako ważny instrument zespołu. Mieszkająca od lat w Danii Amerykanka łączy swoje talenty basistki i wokalistki, oczarowując słuchaczy krystalicznie czystym głosem oraz umiejętnie grając na kontrabasie. Zapowiedzią sukcesu artystki były albumy lansujące koncepcje artystyczną Kristin Korb: debiutancki – zrealizowany wraz z legendą jazzowego kontrabasu, Ray’em Brownem – album „Introducing Kristin Korb” oraz autorskie „Why Not?/What If” i  „I’m Strong”. Dzięki imponującemu doświadczeniu w nauczaniu w prestiżowych instytucjach, takich jak University of Southern California i Central Washington University, pasja Kristin Korb do edukacji muzycznej jest równie oczywista, co jej kunszt wykonawczy. Uzyskała tytuł licencjata z edukacji muzycznej w Eastern Montana College i tytuł magistra w zakresie gry na klasycznym kontrabasie na University of California w San Diego. To właśnie podczas studiów na UCSD jej profesor, Bertram Turetzky, zainspirował ją do jednoczesnego śpiewania i gry na basie. Uczyła się również u Ray’a Browna. wykładała na University of Southern California, (gdzie była koordynatorką studiów wokalnych jazzowych), Azuza Pacific University, Grossmont Community College i była dyrektorem studiów jazzowych na Central Washington University. Kristin Korb, poza kreacją własnej kariery artystycznej, jest bardzo zaangażowana w działalność edukacyjną i wykłada na uniwersytetach, obozach jazzowych i festiwalach z młodymi studentami. Jest także prezeską International Society of Bassists i dyrektorem artystycznym Konwencji ISB w Eastman School of Music.

Realizując „Sweet Dreams” Kristin Korb zdecydowanie więcej uwagi poświęciła efektom wokalnym oraz jazzowym aranżacjom popularnych przebojów Eurythmics. Pozbywając się charakterystycznego brzmienie zespołu wprowadziła nową, stylistyczna jakość popularnych kompozycji. Potężny wokal Annie Lennox i charakterystyczna maniera muzyki rozrywkowej lat 80-tych zderzyły się na płycie Kristin Korb z twardymi formatami jazzowymi. Kristin wnosi swój wyjątkowy kunszt do tych ponadczasowych hitów, łącząc swoje umiejętności basistki i wokalistki, aby tworzyć urzekające wykonania, które honorują oryginały, a jednocześnie pokazują jej zauroczenie osobowością Annie Lennox i muzyką jej zespołu. W sesji „Sweet Dreams” udział wzięli znakomici muzycy w tym wielokrotnie nagradzany młody duński wirtuoz harmonijki chromatycznej  Mathias Heise, który mistrzowsko rozwija oryginalne solo Steviego Wondera w „There Must Be An Angel”, przekształcając je w wybitną partię prowadzącą z chwytliwym brazylijskim akcentem. Dołącza do nich również szwedzki mistrz saksofonu Karl-Martin Almqvist, dodając utworom dynamiczną warstwę (nowa wersja kultowego hymnu „Sisters Are Doin’ It For Themselves”). W zespole graja także muzycy, którzy wcześniej pojawiali się w sesjach Kristik Korb : duński mistrza puzonu Steen Nikolaj Hansen i kubański perkusista Yohan Ramon. Basowe groove’y Kristin Korb są głębokie i mocne towarzysząc wirtuozerii pianisty Magnusa Hjortha i perkusisty Snorre Kirka.

Dionizy Piątkowski