Spore emocje towarzyszyły drugiej edycji Blue Note Poznań Competition, która zgromadziła ponownie kilkudziesięciu artystów, dla których nagrody poznańskiego konkursu są ważną przepustką do świata jazzu. Finałowe zmagania oceniało konkursowe jury (Krzesimir Dębski , Zbigniew Wrombel i Dionizy Piątkowski ) , które przyznało nagrody i wyróżnienia. W kategorii zespół instrumentalny Pierwsze Miejsce otrzymała formacja Weezdob Collective ( Kacper Smoliński- harmonijka, Kuba Marciniak- saksofon tenorowy, Piotr Scholtz-gitara, Damian Kostka-kontrabas i Adam Zagórski- perkusja).Drugie Miejsce przypadło wrocławskiemu zespołowi Skiski – Skiuk ( Darek Rubinowski-saksofon tenorowy, Roman Chraniuk- kontrabas, Jakub Nizeracki – gitara i Jakub Miarczyński- perkusja). Nagrodzono także instrumentalistów: dwa pierwsze miejsca dla Kajetana Galasa ( organu Hammonda) i Jakuba Skowrońskiego ( saksofon ) oraz dwa drugie miejsca ( Dawid Kostka – gitara i Maciej Sokołowski – saksofon).Wyróżniono ponadto dwie śpiewające panie: Izę Polit oraz Kingę Pruś. Poza nagrodami finansowymi (20.000,-PLN) zarejestrowany koncert laureatów ukaże się na okolicznościowej płycie . Era Jazzu nagrodzi także z pośród laureatów BNPC poznańskiego solistę lub zespół. Werdykt poznamy jednak dopiero w czasie wiosennej edycji festiwalu Era Jazzu 2016.
Weezdob Collective powstał w 2014 roku w Poznaniu ze wspólnej inicjatywy gitarzysty Piotra Scholza oraz saksofonisty Kuby Marciniaka. Ich główną ideą było zebranie grupy przyjaciół, rozumiejących się świetnie zarówno na scenie, jak i poza nią. To połączenie muzycznych indywidualności zaowocowało stworzeniem spójnego i oryginalnego kolektywu improwizatorów i kompozytorów. Młody zespół ma swoim koncie sporo nagród: oprócz Aniołka Jazzowego (Grand Prix) na Bielskiej Zadymce Jazzowej, Weezdob Collective zajął III miejsce na Czech Jazz Contest, I miejsce na Jazz Fruit w ramach festiwalu Mladi Ladi Jazz w Pradze oraz I miejsce na Ogólnopolskim Przeglądzie Zespołów Jazzowych i Bluesowych. Zespół gra głównie własne kompozycje wszystkich jego członków, jak również standardy w autorskich aranżacjach. Nietypowe w jazzie połączenie harmonijki i saksofonu oraz inspiracje różnymi gatunkami muzycznymi zapewniają formacji świeże i rozpoznawalne brzmienie. Opierając się na tradycji muzyki jazzowej, artyści wzbogacają swoje kompozycje o elementy współczesnej muzyki improwizowanej, muzyki klasycznej i słowiańskiej muzyki ludowej. Repertuar zespołu składa się przede wszystkim z autorskich kompozycji. Charakterystyczne dla formacji jest również nietypowe w jazzie połączenie harmonijki i saksofonu.
” Weezdob Collective – pisze Piotr Iwicki , recenzent Jazz Forum – to formacja pokolenia młodych jazzmanów, którzy są w pełni przygotowani do wejścia na profesjonalną scenę. Taką konwencją mogą porywać nawet najwybredniejszą publiczność. Nie ma dominacji któregokolwiek instrumentu, nie ma przegadanych improwizacji. Muzyka płynie sobie raz szybciej, raz leniwiej gdzieś poza głównym nurtem jazzu….Dla Kuby Smolińskiego harmonijka nie ma tajemnic, więc swobodnie buduje on improwizacje bez kagańca bluesowych skal, korzystając z pełnej chromatyki, idąc ramię w ramię z saksofonem Marciniaka i gitarą Scholza (brawa zwłaszcza za Te quento un secreto). To zaś otwiera nowe brzmieniowe światy, atrakcyjne i wpadające w ucho. Co tu ukrywać, to bardzo intrygujący sound. Akustyczny, a jakby trochę elektroniczny. Przy doborowej wspólnej artykulacji frontmanów, możliwości wydają się nieograniczone”. W październikowym wydaniu miesięcznika Jazz Forum ukazała się debiutancka płyta zespołu zatytułowana „Weezdob Collective – Live at Radio Katowic „.