Mocny, jazzowy manifest nagrał amerykański trębacz i kompozytor Ambrose Akinmusire. Sesja zrealizowana przez kwartet (pianista Sam Harris, basista Harish Raghavan i perkusista Justin Brown) doskonale wpisuje się w bunt pokoleniowy Black Lives Matter  i być może stanowi ważny epizod także dla jazzu współczesnych Afro-Amerykanów. Album „On the Tender Spot of Every Calloused Moment” jest kontynuacją motywu ustanowionego na „, When The Heart Emerges Glistening” – jego pierwszym albumie dla  Blue Note Records. „W pewnym sensie myślałem o tym jako o kontynuacji mojej pierwszej płyty – mówi Ambrose Akinmusire. Wracam do punktów orientacyjnych, chcę w czułym miejscu każdej zrujnowanej chwili rozpraszać poczucie „inności” i to, co to znaczy w kraju o tak napiętej historii rasowej”.

Ambrose Akinmusire to jeden  z najlepszych trębaczy swojego pokolenia, gwiazda Blue Note Records i bywalec najważniejszych sal koncertowych. Docenia się również społeczny wydźwięk jego twórczości, będącej głosem afroamerykańskiego społeczeństwa  i manifestów ze sztandarami Black Lives Matter – międzynarodowego  ruchu walczącego  o prawa człowieka. Black Lives Matter wywodzi się ze społeczności afroamerykańskiej a celem jest walka z przemocą wobec osób czarnoskórych i z rasizmem systemowym. Ruch regularnie organizuje protesty przeciwko brutalności policji wobec osób czarnoskórych oraz przeciwko nierówności rasowej w amerykańskim systemie społecznym. Ambrose Akinmusire swą grą oraz kompozycjami manifestuje świat  Afro-Amerykanina ukazując najlepsze i najgorsze chwile kraju, w którym przyszło mu żyć. Blisko godzinę „nowej” muzyki trębacz i kompozytor wykorzystuje do głoszenia haseł zmieniających kształt sztuki. Podobnie jak poprzedni  album „Origami Harvest”, najnowszy  „On the Tender Spot of Every Calloused Moment” jest sesją zrodzoną z niezwykłych emocji i wydarzeń z życia dzisiejszych Afro-Amerykanów.

Ambrose Akinmusire  jest laureatem wielu prestiżowych konkursów ( np. Thelonious Monk International Jazz Competition ) oraz autorem kilku znamienitych płyt. Jego debiutancki album „ When The Heart Emerges Glistening ” z 2011 roku wprowadził go błyskawicznie na jazzowe salony i potwierdzał kontrakt z prestiżowym Blue Note Records. Pojawiać zaczął się w zespołach Steve’a Colemana ( Five Elements), Vijay Iyer’a, Aarona Parksa, Esperanzy Spalding czy Jasona Morana. Trębacz jest doskonale przygotowanym do roli wielkiego improwizatora dzisiejszego jazzu. Uczył się w Berkeley High School Jazz Ensemble, pod wodzą wybitnego i nowoczesnego saksofonisty Steve’a Colemana. Oczywistą rekomendacją dla młodego trębacza był udział w europejskiej trasie koncertowej słynnego  zespołu Five Elements- Steve’a Colemana.  Akinmusire studiował  także w Manhattan School of Music, potem ukończył studia magisterskie na Uniwersytecie Południowej Kalifornii i uczęszczał na zajęcia w Instytucie Thelonious Monk Jazz w Los Angeles.  W przełomowym dla muzyka  2007 roku wygrał prestiżowy Konkurs Jazzowy im. Theloniousa Monka oraz Międzynarodowy Konkurs Jazzowy Trąbki Carmine Caruso. Trębacz stal się „modnym” muzykiem i pojawiał się w zespołach niekwestionowanych gwiazd, zwłaszcza tych którzy związani byli kontraktami ze słynną wytwórnią  Blue Note Records. Jego debiutancki album „ When The Heart Emerges Glistening ” z 2011 roku wprowadził trębacza błyskawicznie na jazzowe salony i potwierdził wartość kontraktu z Blue Note Records.

Zachwyt publiczności i krytyków jest zgodny: The New Yorker określił Akinmusire jako “porywającego młodego trębacza i doświadczonego lidera zespołu, którego grę cechuje wyjątkowy blask”; natomiast  Down Beat opisuje jego grę jako “olśniewającą i pozbawioną nieśmiałości – męską, wciągającą, o zdecydowanym brzmieniu, miękkim frazowaniu i skłonności do używania dużych skoków interwałowych” i konkluduje “widać jasno, że mamy tu do czynienia z bardzo specjalnym i osobistym spojrzeniem na jazz, z wizją jazzu wykraczającą poza przyjęte schematy, szerszą i zawierającą poważny ładunek intelektualny przekraczający granice sesji nagraniowej“.