Wojciech Jachna, trębacz młodego pokolenia dał się poznać nie tylko jako muzyk intrygujących zespołów alternatywnej sceny jazzowej (Contemporary Noise Sextet i Sing Sing Penelope), ale także jako bohater wielu autorskich projektów (Jachna/ Mazurkiewicz/Buhl, Jachna/Tarwid/Karch, Jachna/Wójcińskiu). „Emanacje” to album wyjątkowy, bo nagrany solo w czterech różnych lokalizacjach: bydgoskiej synagodze na Fordonie, w pałacu w Ostromecku, w przepompowni wodociągów w Gdańsku i w wieży wodnej w Bydgoszczy. Wybrane miejsca różnią się przede wszystkim akustyką. Nie bez znaczenia jest również różna konstrukcja, architektura, geneza, dawne i obecne przeznaczenie tych obiektów. Są to miejsca w których trąbka, instrument akustyczny o dużej transparencji i zakresie dynamiki, może zabrzmieć interesująco, wydobywając wszystkie niuanse parametrów akustycznych przestrzeni. Sesje są próbą odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób przestrzeń i otoczenie wpływa na muzyka-wykonawcę. Czy miejsce wraz z „atmosferą” jaka w nim panuje (uwzględniając pole akustyczne, ogólny wygląd, położenie, dawne przeznaczenie) może wpływać na charakter improwizowanej przez muzyka melodii. Dla takiej tezy Wojciech Jachna wybrał kompozycje Krzysztofa Komedy („Ballad for Bernt”) Ornette’a Colemana („Lonely Woman”), Tomasza Stańko („Tale”), Adama Sławińskiego („Peasantry”), Andrzeja Przybielskiego („In Ther Dark”) oraz własne i w niczym nie skażony sposób podjął się tej szczególnej interpretacji.
„ Celem naszego projektu, było zebranie materiałów umożliwiających wydanie autorskiego albumu – wyjaśnia Wojciech Jachna. Projekt miał być jednocześnie próbą odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób przestrzeń oraz otoczenie wpływa na muzyka-wykonawcę. Czy miejsce wraz z „atmosferą” jaka w nim panuje – uwzględniając pole akustyczne, ogólny wygląd, położenie, dawne przeznaczenie -może wpływać na charakter improwizowanej przez muzyka melodii. Pomysł polegał na nagraniu wariacji kilkunastu melodii na trąbkę solo, w różnych ciekawych przestrzeniach dostępnych w Bydgoszczy i okolicach. Wybrane miejsca różnią się przede wszystkim akustyką. Nie bez znaczenia jest również różna konstrukcja, architektura, geneza, dawne i obecne przeznaczenie tych obiektów. Są to miejsca w których trąbka, instrument akustyczny o dużej transparencji i zakresie dynamiki, może zabrzmieć interesująco, wydobywając wszystkie niuanse parametrów akustycznych przestrzeni”.