Rozrasta się katalog znakomitych sesji realizowanych przez Phasma Music. To już nie tylko wyjątkowa i precyzyjna dokumentacja muzyki współczesnych kompozytorów, zestawy płyt prezetujących projekty Michaila Travlosa ( szefa oficyny i wybitnego kompozytora) oraz  jednej z najznakomitszych europejskich flecistek Iwony Glinki, ale także pełna paleta nagrań, które wspaniale ukazują, to co jest dzisiaj pulsem nowoczesnej, klasycznej muzyki współczesnej oraz form improwizowanych. Zasadniczym nurtem, który buduje katalog  Phasma Music jest dokumentacja współczesnych kompozytorów oraz ich prac. Często są to światowe premiery zarówno kompozycji, jak i rejestracji fonograficznych. Wśród najnowszych znalazły się ciekawe sesje realizowane pod egidą Phasma Music.

Album  “Where Shall I Find My Soul: Tribute to Mikis Theodorakis” zawiera nowe opracowania i aranżacje Alkisa Baltasa napisane przez wielkiego greckiego kompozytora Mikisa Theodorakisa. Alkis Baltas jest także dyrygentem Athens Philharmonia Orchestra. Utwór „I open the door at night” został zaaranżowany na orkiestrę smyczkową, natomiast „Four griefful songs” na orkiestrę symfoniczną. Natomiast znana kompozycja „Where Shall I Find My Soul” jest orkiestrową suitą, która opiera się na kilku melodiach pieśni Theodorakisa teraz przygotowane jako zgrabna całość. Tytuł utworu pochodzi z refrenu pieśni  Mikisa Theodorakisa „Axion Esti” i  wykorzystana teraz w kilku muzycznych fragmentach pomiędzy melodiami tej swoistej suity.

Najnowszy album  “New Music For Viola” altowiolinistki Aleksandry Ivanovej zawiera zestaw opracowanya zarowno na interpretacje solowe, jak w duetach z fletem (Diana Gontarenko) I saksofonem sopranowym (Nikita Petrov). Artyści brawurowo i precyzyjnie interpretują kompozycje współczesnych kompozytoró, takich jak  Scott Brickman, Jerome de Bromhead, Whitman Brown, Aris Carastathis, David Drexler, Robert Herschbach, José Jesus de Azevedo Souza, Greg A Steinke i Alan Terricciano.

New Music For String Quartet” prezentuje na debiutanckiej płycie białoruski kwartet (Oleg Yatsyna- violin, Yura Kalinovsky – violin, Aleksandra Ivanova- viola, Mikhail Radunski, cello) tworząc ciekawa jakość dzisiejszej kameralistyki i proponując kompozycję takich twórców, jak Michael Boyd, Scott Brickman, Eric Burton Davis, Frederic Glesser, Satoru Ikeda i Paolo Geminiani.

Organistka Ekaterina Nikolaeva przygotowała dwupłytową sesję „New Music For Organ” zawierającą prezentowane po raz pierwszy (world premiere recordings) kompozycje kilkunastu współczesnych artystów, takich jak Scott Brickman, Yi-De Chen, Satoru Ikeda, Steven Sérpa, José Jesus de Azevedo Souza, William Toutant, Alan Terricciano and Panagiotis Theodossiou.

Album „ Chamber Music” zawiera duety i tria skomponowane przez wybitnego greckiego kompozytora Alkisa Baltasa, teraz cdiekawie interpretowane przez Mercurio Karalisa (klarnet), Antonisa Maniasa (altówka) i pianistę Achilleasa Wastora. Duety są napisane na skrzypce i altówkę i oparte na czterech tradycyjnych cypryjskich melodiach pieśni. Tria są napisane na niezbyt popularny skład (klarnet-altówka-fortepian). Cypriot Suite” jest aranżacją siedmiu tradycyjnych cypryjskich melodii, „Music for Youth” jest transkrypcją utworu orkiestrowego Alkisa Baltasa. Płytę kończy się szybkie „Scherzo”, melodyjna „Lullaby” i żartobliwe „Divertimento” z elementami jazzu.

Inicjatywa stworzenia „24 Preludes For Piano” była osobistą relacją kompozytora Christosa Samarasa z przyjaciółmi, studentami i współpracownikami. Wspomnienia ich kontaktów i aspektów ich osobowości są subtelnie osadzone w strukturze i cechach muzycznych preludiów, dzięki czemu stają się zwięzłymi monografiami muzycznymi lub miniaturowymi portretami muzycznymi. Utwory fortepianowe były pisane przez trzydzieści lat(od 1990 do 2019 roku) i ujawniają źródło spontaniczności i impulsywnego, niemal „automatycznego” komponowania. Proces kompozycyjny jest prawdopodobnie podobny do instynktownego uchwycenia ludzkiej twarzy na portrecie przez utalentowanego malarza, ze wszystkimi elementami usposobienia i temperamentu osoby podświadomie włączonymi do niego. 24 preludia różnią się charakterem, podobnie jak charaktery ludzi, którym są dedykowane: niektóre są liryczne lub nostalgiczne, niektóre żywe lub agresywne, niektóre dramatyczne lub kontemplacyjne, a niektóre humorystyczne lub satyryczne. Ich wspólnym elementem jest to, że wszystkie ucieleśniają muzyczny rdzeń, skondensowany gest muzyczny, z którego rozwija się spójna i autonomiczna forma muzyczna, dopełniona naturalnością, spontanicznością i muzyczną logiką. Doskonałą interpretację intencji kompozytora zrealizowala pianistka Fani Karagianni

Gloria Chamber Choir został założony we Lwowie na początku lat 90-tych. Od 1999 roku dyrektorem artystycznym i dyrygentem chóru jest Volodymyr Syvokhip. Chór był jednym z pierwszych, który ożywił ukraińską muzykę religijną XVII i XVIII wieku, która była niemal całkowicie zakazana na Ukrainie przez władze radzieckie od lat 20-tych. Zachodnia muzyka kościelna i utwory, które nigdy lub rzadko były wykonywane na Ukrainie, stały się wyróżniającym się elementem  repertuaru choru z takimi standardami jak „Kanon Pokajanen” Pärta, „Mass” Strawińskiego czy utwory chóralne Bacha i Haydna. Pierwsze nagranie nieopublikowanej opery „Alcide” osiemnastowiecznego kompozytora Dmytra Bortnyanskiego, którą chór wraz z Leopolis Chamber Orchestra zrealizował dla Narodowej Telewizji i Radia Ukraińskiego, a także kilka płyt CD z muzyką ukraińską, są ważnymi osiągnięciami Gloria Chamber Choir. Światową premierą na teraz dwupłytowy album „Gloria” zawierający kilkanaście utworów chóralnych współczesnych kompozytorów, takich jak  Ruth Alon, Aris Carrastathis, Lars Michael Fetzek, Brian Field, Hari Kanakis, Sotirios Melissis, Richard Pressley, William Price, Louis Sauter, José Jesus de Azevedo Souza, Gabriele Spampinato, Alan Terricciano i Man-Ching Donald Yu.

Także światową premierą w jest album „Percussion +” zrealizowany przez formację trzech perkusistów (Volodymyr Veretelnyk, Svyatoslav Denysiuk, Panos Thoidis) oraz flefistkę Iwonę Glinka, harfistkę Ivannę Mytrogan i wokalistkę Veretelnyk Viktoriia. Album zawiera dzieła wybitnych współczesnych kompozytorów, takich jak Spiros Mazis, Daniel Adams, Marie-Hélène Bernard, Michael Boyd, Nickos Harizanos, Ssu-Yu Huang, Daiwei Lu,  Jonathan Newmark, Richard Pressley, José Jesus de Azevedo Souza, Greg A Steinke and Alan Terricciano. Premierowym wydawnictwem jest także „Spectrum 2” – album zawierający premierowe edycje kompozycji takich autorów, jak Daniel Adams, Aris Carastathis, Brian Field, Juan Pablo Medina, Giorgos Papamitrou, Philip Schuessler, Jason A. Taurins i Panagiotis Theodossiou. Wśród wykonawców m.in.  Andrew Nogal (oboe),  Asterios Pouftis wiolonczeliści  Asterios Pouftis i Colin Matthews, pianiści Marina Romeyko i  Samuel de la Prida González, Iwona Glinka (flute and piccolo), Alexandra Ivanova (viola) oraz gitarzysta  Dimitris Mavros.

Flecistka Stella Gadedi to niezwykle utalentowana artystka z długą, imponującą karierą, która jednocześnie podąża równoległą drogą jako wokalistka i kompozytorka. Na jej ósmym autorskim albumie „Flute Alone”słuchamy jej ciepłego, ekspresyjnego brzmienia, gdy gra wybór wybitnych utworów na flet solo, począwszy od Georga F.Telemanna, Marina Maraisa i Astora Piazzolli po Eugene’a Bozzy oraz –utrzymane w konwencji – autorski ”Pnoes”. Zestaw kompozycje Guy’a Miaille zwarty na płycie  “Varia” stanowi prezentacje nie tylko solowej wirtuozerii pianistki Mariny Romeyko , ale także ciekawy zestaw opracowany dla brass kwartetu, wind sextetu a nawet solowych popisow na organach. Wśród wykonawców m.in.  trębacze Andrey Oleynik i Mikhail Kazlou, puzonista Anton Porozov, tubista Dzmitry Paulau, flecistki Irina Michalevich i Diana Gontarenko, Alexander Papsueu (obój), Denis Porechin (klarnet), Andrei Huzeyeu (bassoon), oraz organistka Ekaterina Nikolaeva.  Natomiast album “Four Monologues/Two Duets” to kolekcja kompozycji przygotowanych przez Sotirios Melissis do interpretacji solowej lub w duetach. “Monologues in Black and White” są częścią cyklu krótkich solowych utworów instrumentalnych. Prezentowane w jednym ruchu i luźno przypominają formy sonaty, ronda i fantazji. „Three Greek Moods for Violin and Piano” to hołd dla greckiego kompozytora i przyjaciela Manosa Hadjidakisa a „Three Songs for Harp and Mezzo-sopran”  to cykl pieśni oparty na wierszach Jane Reavill Ransom.

Oficyna Phasma Music została założona w 2016 roku przez greckiego kompozytora Michaila Travlosa  a  Phasma-Music Foundation, którą kieruje od roku 2018, regularnie publikuje płyty prezentujące najważniejsze wydarzenia koncertowe i kompozytorskie współczesnej muzyki promując zarówno uznanych jak i znakomitych i zdolnych twórców z całego świata. Katalog Phasma Music obejmuje kilkadziesiąt  doskonale przyjętych przez publiczność i krytyką albumów. Era Jazzu jest partnerem Phasma-Music Foundation.

Dionizy Piątkowski