Niezwykle trudno wypromować nagrania artystów, którzy unikając komercyjnej i marketingowej polityki starają się ze swoja muzyką skrywać w meandrach własnych światów. Najczęściej kompozytorzy oraz ich projekty stają się bazą nieodwiedzanych katalogów lub formami artystycznymi, którymi interesują się jedynie znawcy i pasjonaci. Dotyczy to przede wszystkim kompozytorów niezbyt ogranych na edytorskim i koncertowym rynku, ale także i muzyków, którzy częściej sięgają po uznanych i popularnych klasyków, niż kierują swoje ambicje w rejony nowych brzmień i pomysłów kompozytorskich.
Cieszy zatem inicjatywa greckiego kompozytora Michaila Travlosa, który w 2016 roku założył oficynę/fundację Phasma Music, która dokumentuje ważne i ciekawe projekty. Debiutem oficyny był doskonale przyjęty przez znawców album „Princess Czartoryska’a Harp Treasures”, teraz ukazuje się album „Gimel 1” – składający się z dwunastu kameralnych kompozycji przygotowany, przez dziesięciu współczesnych kompozytorów z różnych stron świata, dla znakomitej polskiej flecistki Iwony Glinki. Główną cezurą było przygotowanie materiału, w którym instrumentem dominującym byłby flet ( tutaj – pojawiający się w kilku różnych odmianach alto, bass i piccolo). Taka cezura zobligowała kompozytorów do realizacji krótkich form ze szczególna ekspozycją fletu, jako instrumentu głównego. Kompozycje na płytę przygotowali chicagowski pianista Aaron Alter, znany nie tylko z własnych projektów, ale także współpracy z muzykami AACM ( np. z Fredem Andersonem), ale także koncertów z grupami jazzowymi i …rockowymi, australijski trębacz i kompozytor Keith. R. Gambling, francuski pianista i kompozytor Louis Sauter, portugalski twórca José Jesus de Azevedo Souza, Peter Walton (Wielka Brytania), Kanadyjczyk Aris Carastathis, oraz trzej kompozytorzy z Grecji: Hari Kanakis, Dimitris Kostopoulos, Rene Nikolaou i Giorgos Papamitrou. Co niezwykle ważne, każda z kompozycji jest tutaj premierową edycją, przygotowana specjalnie dla projektu Phasma Music i dla wirtuozerskiej interpretacji flecistkę.
Iwona Glinka jest absolwentką gdańskiej Akademii Muzycznej w klasie Krzysztofa Langmana. Otrzymała doktorat w zakresie wykonawstwa fletowego, przyznany przez Akademię Muzyczną w Krakowie oraz doktorat w zakresie muzykologii, przyznany przez Uniwersytet Ateński ( na podstawie dysertacji poświęconej współczesnym greckim utworom na flet). Od 1995 roku mieszka w Atenach i specjalizuje się w nowych formach muzycznych oraz wykonawstwie muzyki współczesnej. Jest założycielką, powstałego w 2016 roku, zespołu Phasma-Music Ensemble, ma za sobą gorąco przyjmowane koncerty z orkiestrami i zespołami kameralnymi w obu Amerykach, Europie i Azji. Jako solistka, kameralistka (m.in. członkini prestiżowego Hellenic Contemporary Music Ensemble Theodora Antoniou) oraz muzyk orkiestrowy (pierwsza flecistka w Ateńskiej Orkiestrze Symfonicznej) występowała na wielu prestiżowych estradach i w znamienitych projektach. Jako entuzjastka muzyki współczesnej dokonała ponad stu prawykonań utworów na flet (dzieł solowych, kameralnych, koncertów oraz nowych, elektronicznych brzmień); w jej dorobku znajduje się ponad pięćdziesiąt dzieł skomponowanych specjalnie dla niej przez kompozytorów z całego świata. Album „ Gimel 1” jest jednym z wielu projektów, przygotowanych przez kompozytorów specjalnie dla polskiej flecistki. Tym razem Iwonie Glince towarzyszy harfistka Anna-Sikorzak Olek oraz grający na klarnecie Adam Eljasiński. Karnecista jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, studentem Ostravska Universita w czeskiej Ostrawie oraz Conservatoire National de Region de Nice we Francji. Regularnie uczestniczy w kursach mistrzowskich prowadzonych w kraju i za granicą przez wielu wybitnych artystów-i pedagogów (m. in. Alessandro Carbonare, Jonathan Cohler, David Krakauer, Pascal Moragues, Philippe Berrod, Florent Heau, Yves Didier, Alessandro Travaglini). W uznaniu osiągnięć artystycznych został wyróżniony wieloma stypendiami, brał udział w projektach organizowanych przez Teatr Muzyczny Capitol i Wrocławską Orkiestrę Młodzieżową. Harfistka Anna-Sikorzak Olek współpracowała już wcześniej z Iwoną Glinką ( album „Progression” z kompozycjami Michaila Travlosa) i jest znana zarówno jako solistka jak i kameralistka, łącząc dźwięki harfy m.in. z fletem, obojem, sopranem czy perkusją. Harfistka gra w Warszawskim Kwartecie Harfowym oraz współpracuje z Polską Orkiestrą Radiową oraz Sinfonią Varsovią. Pojawa się także współpracując z artystami muzyki rozrywkowej i jazzu, m.in. z Krzysztofem Herdzinem, Krzesimirem Dębskim, Henrykiem Miśkiewiczem czy Andrzejem Jagodzińskim.