Szwedzki kontrabasista i kompozytor Anders Jormin dał się poznać wspaniałymi nagraniami realizowanymi wraz z Bobo Stenson Trio, Tony’m Oxley’em, Marilyn Crispell, Charlesem Lloydem, współpracą z Tomaszem Stańko (z którym nagrał, dla ECM Records, trzy albumy), a także z Matsem Gustafssonem i Donem Cherry’m. Współpraca z całą plejadą gwiazd europejskiej i światowej muzyki uczyniły go wielkim mistrzem i jednym z najwspanialszych kontrabasistów i improwizatorów dzisiejszego jazzu. Anders Jormin jest także znany z nagrań solowych oraz jest „twarzą” estetyki ECM Records. Szwedzki basista i kompozytor wielokrotnie dawał wyraz swojej fascynacji muzyką dawną, sakralną czy folklorem, wykraczając swobodnie poza granice jazzu i tworząc własną, eklektyczną formułę o charakterystycznym skandynawskim odcieniu.
Kiedy przed laty ukazał się pod szyldem ECM Records album „Trees Of Light” zwróciłem uwagę na niecodzienny dobór instrumentów, które wtopione w estetykę „ brzmienia poniżej ciszy” zagwarantować miały spójne, muzyczne połączenie. Zachowawczy, jazzowy kontrabasista Anders Jormin zaprosił wtedy do współpracy szwedzką wokalistkę Lenę Willemark ( grającą także na skrzypcach i altówce) oraz Karin Nakagawa, specjalistkę od japońskiego koto. Niecodzienne trio spotkało się wtedy ( 2015) w studiu w Göteborgu, by razem wykonać autorskie kompozycje. Już wtedy spotkanie to intrygowało i mocno działało na wyobraźnię i zmysły, by teraz powrócić jeszcze bogatszym odniesieniem: rozbudowanym muzycznie oraz aranżacyjnie projektem „ Poems for Orchestra”. Tym razem trio zaprosiło do współpracy Bohuslan Big Band, by zrealizować rodzaj suity z kilkunastoma urokliwymi, nordic-egzotycznie brzmiącymi kompozycjami-pieśniami i jazzowym, orkiestrowym feelingiem.