Szwedzki perkusista Bengt Berger jest jednym z najważniejszych i niezwykle kreatywnych muzyków europejskich. Jego popularność, uznanie i zasługi znane są być może jedynie wytrawnym fanom nowego jazzu lub „skandynawskiej szkoły jazzu”, jednak nazwisko perkusisty przewija się przez historię muzyki wraz z jego różnorakimi muzyczno-artystycznymi pomysłami od ponad pół wieku. „ Jestem perkusistą – mówi z dumą Bengt Berger – który od ponad 50 lat interesuje się materią, którą skrótowo określamy jako world music. Jestem przede wszystkim perkusistą jazzowym, ale bardzo mocno zainspirowany jestem wpływami kulturowymi i artystycznymi jakie mogę pozyskiwać z ludowej muzyki Hindustanu, etnicznego Karnantic i szeroko rozumianej tradycji Afryki Zachodniej, ze szczególnym uwielbieniem dla Ghany oraz Indii, gdzie przez wiele lat studiowałem tamtejszą muzykę i kulturę”.
Dla takiego postrzegania sztuki zawiązał przed lat rodzaj warsztatowej, koleżeńskiej kooperatywy Country & Eastern Records, dla której przyciągnął nie tylko podobnie myślących muzyków skandynawskich, ale także artystów z Indii oraz Afryki. Jego flagowy zespół Beches Brew (ze zmieniającymi się muzykami) jest doskonałym przykładem konsekwentnej, stylistycznej koncepcji, to jest jazzowego, orkiestrowego brzmienia oraz nieskrywanej fascynacji muzyką Indii oraz Afryki Zachodniej.
Bengt Berger jest swego rodzaju pionierem takiego właśnie postrzegania nowego jazzu i nowej „world music”. Przemyślane kompozycje, doskonałe wykonanie, zgrabne improwizacje oraz „nuta egzotyki” wprowadzają nagrania artysty na diametralnie inny poziom niż tylko modnej, etnicznej fascynacji. Bengt Berger już w latach 60-tych studiował klasyczną muzykę Indii u słynnych nauczycieli Taranath Rama Rao oraz Vidwan P.S.Devarajana. Poznał także technikę gry na tabli oraz mridangamie. Również – by być biegłym w muzyce afrykańskiej- studiował tradycyjne techniki gry na instrumentach perkusyjnych w Ghanie. Pierwszym symptomem jazzowych inspiracji oraz sukcesem okazała się jego szwedzka formacja Rena Rama, z która w 1970 roku zrealizował doskonały album. W nagraniu tego historycznego i przełomowego albumu udział wzięli m.in. Bobo Stenson, Palle Danielsson ( później w kwartecie Jana Garbarka oraz w licznnych nagraniach dla ECM Records), Lennart Aberg i Leroy Lowe. Szwedzki, kreatywny perkusista został także muzykiem grup legendarnego trębacza ( i entuzjasty etnicznych elementów w jazzie) Dona Cherry’ego, z którym zrealizował jego słynne albumy „Organic Music Society” ( w 1972 roku) und „Eternal Now” – kultowy album z 1973 roku. Wraz z koncepcją muyzki ,jaką prezentował Don Cherry, założył formację Bitter Funeral Beer, z którą zrealizował ważny w dyskografii etnicznego-jazzu album a zespół stal się ozdobą ważnych, europejskich festiwali. Bengt Berger zrealizował także ciekawe albumy „Chapter 7” (z Lena Willemark), „Old School”, ”Grand Slam” oraz autorski “Bengt”. Pojawiał się w zespołach takich muyzków, jak Don Cherry, Palle Danielsson, Nisse Sandström, Bernt Rosengren, Jan Wallgren, Torkel Rasmussen, Per Tjernberg, Jonas Knutson. Z formacją Berger-Knutsson-Spering oraz gościnnym udziałem córek Dona Cherry’ego ( Neneh oraz Eagle Eye Cherry) grał na wspominkowym albumie „See You in a Minute“ .
Zdecydowanie najciekawsze ze swoich płyt i projektów realizuje we własnej oficynie Country & Eastern Records, dla której nagrywają wybitni muzycy oraz zespoły m.in. Akkarai Sisters, Lars Almqvist, Amjad Ali Khan, Ammaso Akapuma Group, Petter Berndalen, Bitter Funeral Beer Band, Christer Bothen, Viktor Buck, Daniel Carlsson, Bengt Ernryd, Tobias Ersson, Lars Fredriksson, Ellika Frisell, Dilip Gadekar, Stefan Grapenmark, Thomas Gustafsson, ISKRA, Åsa Johansson, Bengt Jonasson, Vasantrao Kadnekar, Roland Keijser, Jonas Knutsson, Elias Krantz, Sigge Krantz, Maruti Kurdekar, Stefan Lakatos, Jan Liljekvist, Sadanand Naimpalli, Jayachandra Rao,Ritwik Sanyal, Pradip Sarmokadam, Shipra Nandy, Max Schultz, Christian Spering, K. Shivakumar, Rafael Sida, Solo Cissokho, Per Sjöberg, K. Sridhar, Shree Sundarkumar,