Jak związać brzmienie kwintetu jazzowego oraz ogromnej orkiestry symfonicznej by nie powstała banalna „suita” w ogranym stylu „jazz with strings” ? Doskonałą metodę przybrał kompozytor, gitarzysta i dyrygent Daniel Nosewicz, który przygotował fenomenalny projekt „The Shining” łączący improwizowany jazz i aranżowaną klasykę w dwie różne formuły: barwne, pełne wigoru i specyficznego „ symfonicznego” jazzowego nastroju obrazy oraz w piękny, niezwykły i precyzyjnie muzycznie przygotowany ilustracyjny projekt.

Daniel Nosewicz – kompozytor, aranżer, dyrygent i gitarzysta jest absolwentem Szkoły Muzycznej w klasie fortepianu i gitary klasycznej w Lidzbarku Warmińskim. Edukację muzyczną kontynuował w Państwowej Szkole Muzycznej w Olsztynie w klasie gitary Adama Giski. W 2013 roku ukończył studia z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej w Gdańsku na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa w klasie aranżacji i kompozycji Leszka Kułakowskiego oraz w klasie gitary jazzowej  Macieja Grzywacza. W latach 2010-2011 był studentem Royal Conservatoire de Musique de Bruxelles na Wydziale Jazzu. „The Shining” to ważna i znamienna propozycja artystyczna młodego muzyka, kompozytora i aranżera. Takie pojmowanie i tworzenie „orkiestrowej i symfonicznej” struktury jest dla Daniela Nosewicza kolejnym etapem po ciekawych próbach z kompozycjami muzyki rozrywkowej, jazzowej a nawet bluesowej. W 2014 roku odbyła się premiera jego koncertu na gitarę i orkiestrę symfoniczną w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie a w  2015 roku aranżował i dyrygował orkiestrą podczas koncertu w rocznicę urodzin Franka Sinatry w Operze Leśnej w Sopocie, gdzie wystąpili m. in. Kasia Cerekwicka, Kasia Wilk, Łukasz Zagrobelny, Sławek Uniatowski. W latach 2016-2018 podczas festiwalu Blues Na Świecie dyrygował i aranżował dla czołówki europejskiego i światowego bluesa.

W trudnym, pandemicznym 2020 roku Daniel Nosewicz nagrał swoją pierwszą, autorską płytę „The Shining”. Sesja jest oczywistą konsekwencją wcześniejszych pomysłów, ale jest przede wszystkim ambicjonalną perełką jazzowej kompozycji oraz symfonicznej aranżacji. Do pomysłu Daniel Nosewicz zaprosił swój autorski kwintet (Daniel Nosewicz – gitara, Szymon Łukowski – saksofony i flet altowy, Michał Ciesielski – fortepian, Konrad Żołnierek – kontrabas i Sławek Koryzno – perkusja) z gościnnym udziałem trębacza Jerzego Małka oraz Budapest Scoring Symphony Orchestra. Kompozytor i aranżer przekazał zarejestrowany  ( w Monochrom Studio oraz w Studio 22 w Węgierskim Radiu) materiał do nowojorskiego studia Dave’a Darlington’a ( zdobywcę 3 nagród Grammy) i powstała płyta, która wyróżnia się zarówno brzmieniem, jak i kreatywnym pomysłem pośród wielu, podobnych inicjatyw artystycznych.

Dionizy Piątkowski