Kavita Shah – hinduska wokalistka mieszkająca od lat w Nowym Jorku konsekwentnie buduję swoją karierę i pozycję ciekawej i elokwentnej artystki. Uwagę zwróciła debiutanckim albumem „Visions”, jaki zrealizowała w 2014 roku zapraszając do udziału plejadę znakomitych muzyków. Powstał różnorodny repertuarowo album, niezwykle konsekwentny brzmieniowo, zgrabnie umiejscowiony między jazzem, etniczną tradycją Indii oraz nowoczesnymi skojarzeniami. Wśród artystów, którzy stworzyli zespół wokalistki znaleźli się m.in. gitarzysta Lionel Loueke, saksofonista Steve Wilson, pianista Steve Newcomb, basistka Linda Oh, perkusista Rogerio Boccato. Album oparty został w główniej mierze o autorskie kompozycje wokalistki, ale obudowany także znakomitymi wersjami popularnych standardów (tytułowy „Visions” Stevie’go Wondera, „Little Green” Joni Mitchell, „Triste” Antonio Carlosa Jobima” czy „Deluge” Wayne’a Shortera). Klamrą spinająca całą sesję jest flagowy, kapewerdyjski hymn „Sodade”, który stał się rozległą inspiracją dla Kavity Shah, autentycznej promotorki ludowych brzmień Wysp Zielonego Przylądka.
Rozwinięciem tej koncepcji stał się album „Cape Verdean Blues”. Kavita Shah przygotowała przepiękną sesję – hołd dla legendarnej piosenkarki Cesárii Évory i swoisty, muzyczny list miłosny do zapierającego dech w piersiach urokliwego archipelagu Wysp Zielonego Przylądka. „ Cape Verdean Blues to zwieńczenie siedmiu lat poszukiwań na atlantyckiej wyspie São Vicente na Wyspach Zielonego Przylądka w Afryce Zachodniej – wyjaśnią genezę albumu Kavita Shah. Śladami mojego idola, Cesárii Évory, we współpracy z mistrzem gitary i multiinstrumentalistą Bau (jej wieloletnim szefem muzycznym) odkrywam tradycyjna muzyka „kriol”, pieśni o miłości i tęsknocie; to muzyka, przy której chce się tańczyć i płakać jednocześnie. Mam nadzieję, że poruszy Was tak samo, jak głos Cesárii poruszył mnie, gdy usłyszałem go po raz pierwszy dwadzieścia lat temu”. Udział w nagraniu wzięło wielu muzyków z najbliższego kręgu Cesárii, w tym perkusista Miroca Paris oraz wokalistka Fantcha. Album zawiera tradycyjny repertuar w języku „kriol” z Wysp Zielonego Przylądka i stanowi nowo napisaną „mornę” z tekstami przygotowanymi dla Kavity Shah. Pojawiają się zatem kompozycje legendarnego Morgadinho („Um abraco di morabeza”), brazylijski klasyk („Flor de lis”) a nawet indyjska piosenka ludowa w dielekcie „gudżarati”, ojczystym języku Kavity („Chaki ben”). Sesja zawiera także dwie kompozycje Vasco Martinsa – legendarnego kompozytora muzyki klasycznej z Zielonego Przylądka („Um porta aberte” i „Sitaucóes triangulares”). Najsłynniejszą piosenką Cesárii Évory („Sodade”) Kavita Shah nagrała już w 2014 roku na swojej debiutanckiej „Visions” i przyjęła ją jako osobisty, artystyczny manifest. Tera wraca do tego standardu w „Cape Verdean Blues” by tylko w towarzystwie subtelnej gitary Bau, nadać kompozycji szczególne, impresyjne oraz indywidualne brzmienie: składa hołd oryginalnej wersji, szczególnie w aranżacji gitary, w ekspresyjnym frazowaniu i przekonywujących improwizacjach.
Jazzowe fascynacje legły natomiast w idei ciekawej sesji „Interplay”, jaką Kavita Shah zrealizowała wraz kontrabasistą Francois Moutinem. By nadać całemu projektowi szczególnego wymiaru zaproszono także wybitne, jazzowe osobowości: amerykańską wokalistkę Sheilę Jordan oraz francuskiego pianistę Martiala Solala. To album zdecydowanie innych niż poprzednie płyty wokalistki. Skoncentrowany wokalnie jest zgrabnym zabiegiem prezentacji znakomitych kompozycji jazzowych („Falling in Love with Love” Richarda Rodgersa, „Interplay” Billa Evansa, „Peace” Horace’a Silvera), autorskich kompozycji Martiala Solala („Coming Yesterday”,”Aigue Marine”), Francoise Moutina („Bliss”, „Utopian Vision”) oraz autorskich piosenek Kavity Shah.