Pianista-akordeonista  Gil Goldstein  kojarzony jest zazwyczaj jako doskonały instrumentalista  i kompozytor o wszechstronnej muzycznej wiedzy i edukacji (dyplomy University of Maryland-1973, University of Miami –1974). Jego pierwszym instrumentem był akordeon, do którego często w swoich projektach powraca. Goldstein jest typowym muzykiem–sidemanem. Mimo ogromnej wiedzy oraz doskonałych twórczych możliwości stara się przede wszystkim eksponować je w układach formowanych przez innych muzyków. I choć sam nie stroni od autorskich nagrań i koncertów ( np. w ramach  Zebra Coast Orchestra), to najlepiej eksponuje swój jazz współpracując z  Patem Martino (1975-78),  Lee Konitzem (1976-78), Ray’em Barretto (1982-84), Astrud Gillberto (1982-88),Stanem Getzem,  Chetem Bakerem (1983), orkiestrą Gila Evansa  (od 1983), Michaelem Franksem (1987-89), Jim’em Hallem (1988-90), Jamesem Moody’m ( od 1990).  Grał wraz z Michałem Urbaniakiem w grupie Billy’ego Cobhama. Nie zaniedbując roli muzyka, wiele komponował i aranżował dla filmu i telewizji, produkował albumy ( np.  Pata Metheny’ego  „Question and Answer”, album Moniki Borzym „Girl Talk”).  Aranżował muzykę dla artystów takich jak: Miles DavisQuincy JonesSting, Bob Mintzer, Michael BreckerChris BottiDavid SanbornBobby McFerrinAl Jarreau i The Manhattan Transfer. Realizował własne, doskonałe sesje i płyty (np. „Strange Fruit”, “First Instrumental”, “Give And Take”, “Soul To Jazz”, “ Stratus”, “All Across The City”, “Playing For Keeps”, “Infinite Love”,” Dialoques”, “Riddles” – z Bobem Berg’em, “Longing”- duet z Bobem Mintzerem,  warszatowy “ Under Rousseau’s Moon”.

Dionizy Piątkowski