Skład zespołu
Tony Lakatos – sax
George Mraz – bass
Adam Nussbaum – drums
Tony Lakatos – sax
George Mraz – bass
Adam Nussbaum – drums
Lakatos to nie tylko perfekcyjnie wykształcony saksofonista, to także skrzypek i kompozytor. Uznawany za jednego z najważniejszych przedstawicieli nowoczesnego, europejskiego jazzu
TONY LAKATOS – węgierski saksofonista i kompozytor jest jednym z najznamienitszych europejskich muzyków jazzowych, którzy bezprecedensowo zaistnieli na światowym rynku muzycznym. Obok Miroslava Vitousa, George’a Mraza, Adama Makowicza, Michała Urbaniaka jest w amerykańskim jazzie najlepszą wizytówką „jazzu ze Wschodniej Europy”. Perfekcyjnie wykształcony skrzypek (!) i saksofonista karierę jazzmana rozpoczął wygrywając prestiżowy konkurs jazzowy w 1977 roku oraz indeks Bela Bartok Conservatory.
W 1981 roku zamieszkał w Niemczech , by – podobnie jak inni jazz-emigranci z Europy Wschodniej – zaistnieć na europejskiej scenie jazzowej. Doskonałe recenzje koncertów ze słynnym Pili-Pili Jaspera Van’t Hofa, nagrania z gwiazdami rocka, muzyki rozrywkowej i jazzu oraz budowanie reputacji wybitnego jazzmana-solisty pozwoliły zaistnieć węgierskiemu muzykowi wśród najwybitniejszych zespołów jazzu. Ponad 150 nagranych płyt oraz udział w zespołach Ala Fostera, Anthony’ego Jacksona, Kirka Lightseya, Joanne Bracken, Cecila McBee, George’a Mraza, Trikola Gurtu, Randy Breckera, Alexa Acuna, Charliego Mariano…
Basista GEORGE MRAZ naukę muzyki podjął w Praskim Konserwatorium. Po opanowaniu kilku instrumentów jako główny wybrał kontrabas. Początkowo pracował głównie w zespołach Karola Velebnego oraz różnych, niemieckich grupach jazzowych.
W 1968 roku wyemigrował do USA. Studia muzyczne kontynuował w bostońskiej Berklee College Of Music. Zdolnym basistą interesowali się wybitni jazzmani: niebawem Mraz grał z Dizzym Gillespiem, Oscarem Petersonem (1970-72) oraz innymi znamienitymi muzykami. W Nowym Jorku, w połowie lat 70-ych pracował (do 1976 roku) w orkiestrze Thada Jonesa i Mela Lewisa, nagrywał ze Stanem Getzem, Pepperem Adamsem, Zootem Simsem, Stephanem Grappellim oraz w duetach z Walterem Norrisem i z Rolandem Hanną.
Pod koniec dekady związał się z New York Jazz Quartet, trio Tommy’ego Flanagana oraz z zespołami Jo