Albumy solistów-wirtuozów (Radosław Sobczak„ Piano Works” oraz „Piano Music”, Reminiscence of the Future: Sonatas for accordion” – Adam Maksymienko), kolekcja rumuńskiej awangardy XX wielu (Octavian Nemescu – “Apokatastasis” i Corneliu Dan Georgescu- „Model Miortic” oraz zestaw światowej i polskiej klasyki to oferta jesienna prężnie działającego domu wydawniczego DUX Recordings.
Słynny festiwal Musica Sacromontana przyniósł współczesne prawykonanie wybitnego dzieła Józefa Zeidlera, duchowego patrona tej imprezy. Festiwal służy kontynuacji zamierzeń zakonu filipinów, którzy pragnęli ewangelizować poprzez szeroko pojętą propagację kultury. To dzięki ich staraniom już w XVII wieku powstała tam znakomita kapela, do Gostynia zjeżdżali najwybitniejsi kompozytorzy. Wielu z nich pisało utwory na zamówienie Zgromadzenia, ojcowie zapełniali też bibliotekę kopiami dzieł największych mistrzów. Płyta „Musica Sacromontana” dedykowana jest Kongregacji Oratorium św. Filipa Neri na Świętej Górze w Gostyniu z okazji 350-lecia założenia pierwszego Oratorium w Polsce. Monumentalna „Msza D-dur” zachowała się w zbiorach Die Bayerische Staatsbibliothek w Monachium i jest dziełem bardziej osobistym i naturalnym, gdzie prostota zyskuje cechy świadomego artyzmu. Brawurowe wykonanie i zestaw równie godnych artystów : Sinfonia Varsovia, Camerata Silesia, Jerzy Maksymiuk jako czuwający nad wszystkim dyrygent oraz soliści : Aleksandra Kubas-Kruk sopran, Anna Radziejewska- mezzosopran, Karol Kozłowski – tenor, Jarosław Brek- bas i Anna Szostak, która przygotowała chór/ Zespół Śpiewaków Miasta Katowice.
Innym jest album „3 Sonatas For Violin and Harpsichord” Jana Sebastiana Bacha zrealizowany przez znakomite instrumentalistki : skrzypaczkę Aleksandrę Bryłę oraz klawesynistkę Marię Banaszkiewicz-Bryłę. W twórczości Jana Sebastiana Bacha można wyodrębnić dwie grupy sonat skomponowanych na skrzypce oraz towarzyszący im klawesyn. Pierwszą z nich stanowią utwory, gdzie klawesyn pełni wyłącznie rolę akompaniującą basso continuo. Do drugiej grupy zaliczyć można skrzypcowo-klawesynowe dzieła, w których J.S.Bach definitywnie zrywa z tradycją basso continuo, nadając obu partiom autonomiczne znaczenie. Do tej właśnie kategorii należy sześć sonat, z których pierwsze trzy zostały utrwalone na płycie DUX Recordings przez polskie instrumentalistki. Zastosowane tu przez J.S. Bacha nietypowe dla niego techniki kompozytorskie ukazują nieco odmienny – pozbawiony zwykłej powagi czy surowości – wizerunek kompozytora, co znakomicie zinterpretował duet Aleksandra Bryła i Maria Banaszkiewicz-Bryła.
W 40-tą rocznicę śmierci Wojciecha Łukaszewskiego – kompozytora, pedagoga, krytyka muzycznego, animatora kultury muzycznej Częstochowy ukazał się album „Pieśni Księżyca” przypominający twórczość przedwcześnie zmarłego kompozytora. Zarejestrowane na płycie utwory chóralne i wokalno-instrumentalne Wojciecha Łukaszewskiego tworzą wycinek jego różnorodnego i bogatego dorobku kompozytorskiego. Twórczość Łukaszewskiego odznacza się zróżnicowanym wykorzystaniem środków techniki kompozytorskiej a utwory charakteryzują się swobodnym posługiwaniem się różnymi technikami kompozytorskimi, wyróżniając się znakomitym warsztatem. Często mają charakter aforystyczny. Język muzyczny Łukaszewskiego przeszedł typową dla kompozytorów jego pokolenia drogę ewolucji i rozwijał się od inspiracji neoklasycznych poprzez regulację sonorystyczną z wykorzystaniem technik aleatorycznych i swobodnie traktowanej dodekafonii aż do stopniowej redukcji języka dźwiękowego i poszukiwania własnych form wypowiedzi twórczej.
„ Musica Sacra 9 ” to kolejna płyta prezentująca dorobek kompozytorski Pawła Łukaszewskiego. Charakterystyczny język stylistyczny Łukaszewskiego, bliski jest takim artystom jak Arvo Pärt, John Tavener czy Mikołaj Górecki, a jednocześnie bardzo mocno nawiązuje do przed-nowożytnych tradycji renesansowej muzyki wokalnej i chorału gregoriańskiego. Kluczową motyw albumu stanowi cykl zatytułowany „Beatus vir” skomponowany w latach 1996-2007. Tworzy go osiem pieśni przywołujących postacie świętych (Wojciecha, Marcina, Stanisława , Jana z Dukli, Pawła, Antoniego, Zygmunta Szczęsnego-Felińskiego i Czcigodnego Sługi Bożego Kardynała Stefana Wyszyńskiego). Muzycznie rozśpiewany przez Chór Filharmonii Częstochowskiej” Collegium Cantorum” pod kierunkiem Aleksandry Zeman.