Znamienita część nagrań, jakie pojawiają się na rynku amerykańskim skażona jest specyfiką brzmienia “American roots”, jaka jest naczelną manierą artystów, którzy nie poddając się komercyjnej polityce dużych oficyn fonograficznych, sami kreują własne brzmienie, muzykę i artystyczne przesłanie. Takim doskonałym przykładem są wydawnictwa Nola Blue Records oraz siostrzanej oficyny Blue Heart Records. W 2014 roku Sallie Bengtson, absolwentka Albright College oraz legendarny weteran bluesa i rhythm and bluesa Benny Turner założyli wytwórnię Nola Blue Records, by wraz z edycją albumu Journey” ( Benny’ego Turnera) stworzyć ogromny katalog nagrań, sesji oraz płyt, które perfekcyjnie dokumentują dziedzictwo artystów bluesowych i wspierają młode talenty. Z czasem projekt rozrósł się do kolejnej oficyny Blue Heart Records oraz prężnej firmy Blind Raccoon zajmującej  się dystrybucją, promocją i usługami marketingowymi obu wytwórni oraz związanych z nią artystów. Katalog obu oficyn jest nie tylko imponujący, ale także ważny, jako dokument autentycznej, dzisiejszej amerykańskiej sceny folkowej i bluesowej.  Najnowszy pakiet wzbogacają m.in. sesje „Surrender” gitarzysty i wokalisty Clarence’a Spady, „Bayou Liberty” formacji Tiffany Pollack, „Rose-Colored GlassesTheresy James & The Rhythm Tramps czy „You Ain’t Unlucky” wokalistki Veronici Lewis. Wśród  specjalnych zestawów uwagę zwracają takie wydawnictwa, jak koncertowy hołd „A Tribute to Bobby Blue Bland” w wykonaniu muzyków, którzy z nim grali ( „Rodd Bland & The Members Only Band – Live on Beale Street”), ciekawy  „Tony Holiday’s Porch Sessions”  z udziałem charyzmatycznych artystów amerykańskiej sceny folkowo-bluesowej, takich jak Victor Wainwright, Willie Buck, AJ Fullerton, Lurrie Bell, JD Taylor, Ben Rice, Bobby Rush, Kim Wilson, James Hartman i wielu innych czy – celebrując 75 Urodziny  – album „75 & Alive” weterana Johnny Tuckera z plejadą gości: od Kid Ramosa po Carla Leylanda i Rona Dziubla.

Dionizy Piątkowski