Krzysztof Baculewski przez lata dał się poznać nie tylko jako świetny kompozytor, ale także jako publicysta i pedagog. Od ponad 30 lat Krzysztof Baculewski działa jako członek komisji repertuarowej Festiwalu Warszawska Jesień. Album „Chamber and Piano Works” obejmuje reprezentatywne, kameralne kompozycje Krzysztofa Baculewskiego oraz wybrane utwory skomponowane na flet solo. Teraz ciekawe zaprezentowane przez pianistkę Julię Samojło, skrzypaczkę Marię Machowska oraz słynny Tana String Quartet.

Krzysztof Baculewski dokonał także rekonstrukcji, zniszczonej w gruzach warszawskiego Teatru Wielkiego, partytury (na podstawie wyciągu fortepianowego) opery Stanisława Moniuszko „Beata”. Operowa twórczość Stanisława Moniuszki najczęściej kojarzona jest z tematyką narodową oraz licznymi odniesieniami do patriotyzmu i propagowania wzorców związanych z kulturą polską. Okazuje się jednak, że kompozytor za główny cel nie zawsze stawiał sobie promowanie rodzimej tradycji. „Beata” – ostatnia, jednoaktowa opera Stanisława Moniuszki jest kompozycją wyrazowo mniej złożoną od chociażby „Strasznego Dworu” i może dlatego, dzieło za życia kompozytora nie doczekało się aprobaty polskiej publiczności, oczekującej od kompozytora raczej dzieł ku „pokrzepieniu serc” niż wodewilu. Album  „Beata „ w pewnym sensie ukazuje nam operową twórczość Stanisława Moniuszki z innej, nie tak oczywistej, perspektywy.

Dionizy Piątkowski