Jako 21 volumen legendarnej serii „ Polish Jazz” w 1970 roku ukazała się płyta „ hammondzisty ” Krzysztofa Sadowskiego. Zestaw ten uzmysłowił polskiej publiczności ogromną skalę brzmień i nastrojów, jakie z ekskluzywnego wtedy w Polsce instrumentu, można pozyskać. Właścicielami kilku zaledwie egzemplarzy oryginalnych organów Hammonda byli wtedy m.in. Czesław Niemen, Wojciech Karolak i Krzysztof Sadowski. Pianista wraz z zespołem ówczesnych, jazzowych gwiazd ( Michał Urbaniak, Andrzej Dąbrowski, Bronisław Suchanek, Janusz Stefański) i znakomitej Orkiestry Jazzowej Polskiego Radia pod kierunkiem Jana Ptaszyna Wróblewskiego zaprezentował zestaw kompozycji, które wraz z brzmieniem „ Hammond Organ” dawały niezwykły obraz tego, co określano, już od dekady, jako „ Polish kind of Jazz”.
Krzysztof Sadowski to absolwent wydziału komunikacji Politechniki Warszawskiej.Gry na fortepianie uczył się w Średniej Szkole Muzycznej w Warszawie. Już w czasie studiów współpracował z klubem Hybrydy gdzie (w 1957 roku) utworzył pierwszy własny zespół Modern Combo (wibrafonista Józef Gawrych, perkusista Andrzej Kozerski, basista Janusz Rafalski oraz gitarzysta Janusz Sidorenko). Zespół szybko zdobył uznanie publiczności i krytyków, którzy wyróżnili go na Przeglądzie Studenckich Zespołów Jazzowych we Wrocławiu. W tym samym roku wzięli udział w drugiej odsłonie legendarnego festiwalu jazzowego w Sopocie w 1957 roku ( brzmienie zespołu zostało wzbogacone o wiolonczelę Zbigniewa Namysłowskiego). Z tym samym składem oraz ciekawym repertuarem pojawili się także na pierwszej edycji – już odtąd warszawskiego – Jazz Jamboree’58. Jednocześnie Sadowski współpracował z innymi zespołami: Jazz Outsiders (Jana Ptaszyna Wróblewskiego), Swingtetem (Jerzego Matuszkiewicza) oraz formacją Andrzeja Kurylewicza. W 1961 roku związał się z pierwszym, sztandarowym wtedy zespołem Zbigniewa Namysłowskiego – Jazz Rockers. W 1963 roku utworzył własny zespół autorski Bossa Nova Combo, grający w modnych wówczas rytmach latynoskich. Zespół koncertował i nagrywał aż do 1966 roku. Zauroczony brzmieniem elektronicznym Krzysztof Sadowski był coraz bardziej odległy od tego, co mógł zrealizować w ramach lekkich, łatwych i swingujących rytmów Bossa Nova Combo.
Artysta zauroczony brzmieniem organów elektronicznych zakłada (w 1968 roku ) swą sztandarową Grupę Organową Krzysztofa Sadowskiego. Zespół pracujący pod bacznym okiem lidera, występował w często zmieniającym się składzie. To w ramach warsztatowej Grupy Organowej z Sadowskim pracowali m.in. perkusiści- Jerzy Bezucha, Kazimierz Jonkisz, Tomasz Butowtt, Andrzej Dąbrowski, Grzegorz Gierłowski, Krzysztof Paliwoda, Wojciech Morawski, Andrzej Fats Zieliński; gitarzyści – Wojciech Bruślik, Winicjusz Chróst, Paweł Dąbrowski, Sławomir Piwowar, saksofoniści – Tomasz Szukalski ,Zbigniew Jaremko, Włodzimierz Nahorny oraz – pojawiająca się regularnie w licznych mutacjach zespołu K.Sadowskiego – flecista i wokalistka ( ale także i żona) Liliana Urbańska. Z Grupą Organową oraz jako solista Sadowski współpracował z kwintetem amerykańskiego trębacza Joe Newmana (1973), z Januszem Muniakiem, Tomaszem Stańką , jako pianista z Czerwono-Czarnymi, Jerzym Grunwaldem i grupą Test, z Józefem Skrzekiem nagrał album „Swing and Blues”, występował i nagrywał także ze Studiem Jazzowym Polskiego Radia, Big Bandem Stodoła, Big Bandem Wrocław, grupą Novi Singers.