Dyskografia amerykańskiego kwartetu The Kronos Quartet zawiera prawie pięćdziesiąt  albumów, kilka kompilacji, pięć ścieżek dźwiękowych oraz ponad trzydzieści albumów z gościnnym udziałem genialnego zespołu. Wśród licznych płyt są albumy zrealizowane wraz z jazzmanami, egzotycznymi artystami etnicznymi oraz z szeroko rozumianymi awangardzistami. Tym razem The Kronos Quartet zaprosił do współpracy charyzmatyczną wokalistkę Laurie Anderson. Album „Landfall” powstał z pomysłu Laurie Anderson, która poruszona ogromem zniszczeń huraganu Sandy napisała zestaw dramatycznych impresji. Teraz artyści zestawili na płycie bogato zaaranżowaną elektronikę z brzmieniem standardowego kwartetu smyczkowego podanego dramatyzmowi tekstów Laurie Anderson.

Laurie Anderson należy do najbardziej uznanych awangardowych artystów w Ameryce. Jej twórczość obejmuje zarówno muzykę, sztuki wizualne, poezję jak i  film oraz fotografię. Od kilku dekad jest niekwestionowaną ikoną amerykańskiej awangardy i rzecznikiem ultranowoczesnych, artystycznych skojarzeń. Artystka jest głównie znana ze swych prezentacji multimedialnych i nagrań muzycznych. Pierwszy album  Anderson „O Superman”, zapoczątkował w 1980 roku jej karierę jako bezkompromisowej wokalistki, kompozytorki i poetki. Równe i entuzjastycznie  przyjęto  jej multimedialny projekt i album „ Big Science”. Co ciekawe, zachowawcza oficyna fonograficzna Warner Brothers przygotowała kolejnych sześć, niekonwencjonalnych albumów z projektami Laurie Anderson. Przełomowymi okazały się nagrania i projekty, jakie Laurie Anderson zaczęła realizować dla Nonesuch Records, bazy światowej awangardy i niekonwencjonalnych projektów muzycznych. Pojawiły się wtedy albumy  „Life on a String” i  „Homeland” oraz  produkcje multimedialne  „Delusion”, ” Dirtday”,  „ Happiness”  i “The End of the Moon”.

Od chwili powstania ( w 1973 roku)  Kronos Quartet należy do jedynego w swoim rodzaju zespołu kameralnego,  który potrafi połączyć w swojej muzyce perfekcyjne wykonanie arcydzieł światowej klasyki,  standardów jazzu,  afrykańskiej rytmiki  a nawet  rocka. W obejmującym kilkaset utworów repertuarze Kronos Quartet odnaleźć można zarówno dzieła Szostakowicza, Bartoka,  i Cage’a, jak i kompozycje Astora Piazzolli, Jimi’ego Hendrixa, Duke’a Ellingtona i Billa Evansa. Kronos Quartet wykonuje utwory wielu kompozytorów, zarówno klasycznych:  Bela Bartok, Dymitr Szostakowicz, Alban Berg czy Anton Webern, jak i współczesnych: Philip Glass, Steve Reich, Sofia Gubaidulina, Arvo Pärt, Alfred Sznitke. Grają także kompozycje polskich autorów: od  Witolda Lutosławskiego, Henryka Góreckiego ( z którym współpracowali ponad  ćwierć wieku), Krzysztofa Pendereckiego po Pawła Mykietyna i  Hannę Kulenty. Muzyka zespołu pojawia się na płytach takich wykonawców jak Faith No More, Nelly Furtado, Amon Tobin czy Don Walser. Wykonują i nagrywają utwory mistrzów XX wieku , kompozytorów współczesnych ,legend jazzu  i artystów rockowych (Jimi Hendrix, Sigur Rós). Allen Ginsberg, David Krakauer,Ástor Piazzolla, Tom Waits, David Bowie, Paul McCartney czy Björk to niektórzy artyści, z którymi zespół grał wspólne koncerty. Kronos Quartet tworzy również muzykę do filmów np. do dokumentów „How to Survive a Plague” oraz „Dirty Wars”; nagrywał ścieżki dźwiękowe do filmów Darrena Aronofsky’ego: „Pi”, „Requiem dla snu” oraz „Źródło”. Kwartet współpracuje z Bryce’m Dessnerem ( muzykiem zespołu The National), Franghiz Ali-Zadeh’em, Foday’em Musa Suso, Scottem Johnsonem, Sofią Gubaiduliną, Stevenem Mackey’em, Johnem Oswaldem, Donem Byronem, Tanem Dunem, Peterem Slucthorpem, Lois V. Vierkem, Philipem Glassem oraz Dimitri Yanov-Yanoskim.

Multimedialna produkcja „Landfall”  zainspirowana  jest wydarzeniami związanymi z  uderzeniem, w 2012 roku,  huraganu Sandy w Nowy Jork. Pomysł artystyczny ciekawie  zawiera się w nurcie minimalizmu, w którym kameralistyka łączy się z elementami elektroniki. Stąd całość utrzymana jest w powolnych tempach, hipnotyzujących sekwencjach i ponurych barwach. Laurie Anderson relacjonuje oszczędnie i niespiesznie wydarzenia tamtego dnia, opowiada, jak powódź zalała jej mieszkanie i zniszczyła dorobek życia, a jej opowieść sprawia wrażenie medytacji nad przemijaniem i nietrwałością życia. Ta medytacja ma podwójne znaczenie, bo rok później zmarł Lou Reed, mąż artystki. Niewielu artystom udało się tak skutecznie dotrzeć do szerszej publiczności z muzyką eksperymentalną i artystycznym przeslaniem  jak Laurie Anderson oraz kwartetowi smyczkowemu Kronos Quartet (David Harrington –skrzypce, John Sherba – skrzypce, Hank Dutt – altówka, Sunny Yang- wioloneczela).  Album „Landfall” jest ważnym dokumentem naszych czasów.