Lautten Compagney to berliński zespół instrumentalny założony w 1984 roku przez lutników Hansa-Wernera Apela i Wolfganga Katschnera (obecnie głównego dyrygenta).Formacja specjalizuje się w muzyce dawnej i barokowej, zwłaszcza operach Fryderyka Händla. Przez lata Lautten Compagney stał się jednym z najważniejszych formacji gatunku. Zespół często gra utwory chóralne na koncertach i nagraniach, współpracując z wybitnymi śpiewakami oraz zespołami. W zróżnicowanej formacji, od zespołu kameralnego po orkiestrę operową, występowali z zespołem wokalnym Capella Angelica (założonym również przez Wolfganga Katschnera) oraz Sing-Akademie zu Berlin prezentując wspaniałe interpretacje „Mesjasza” Händla i „Pasji” Bacha. W 2007 roku zespół nagrał słynne kantaty Dietericha Buxtehude a w 2010 roku wykonał – w Grychtolika w Sophienkirche Berlin- „Köthener Trauermusik” J.S.Bacha w rekonstrukcji Aleksandra Ferdynanda. W kolejnym roku, 300 lat po premierze, zaprezentowali operę „Rinaldo” F.Haendla , z Valerem Barna-Sabadusem w roli tytułowej. W 2012 roku Lautten Compagney wykonali oratorium Haendla „La resurrezione” oraz bożonarodzeniowe oratorium J.S.Bacha. Podczas corocznego festiwalu Marienvesper Rheingau Musik w Eberbach Abbey wykonali „Nieszpory” Monteverdiego z zespołem Amarcord i pięcioma dodatkowymi śpiewakami. W grudniu 2015 roku Europejska Unia Nadawców uwzględniła Lautten Compagney w corocznym świątecznym programie radiowym, który jest nadawany w różnych krajach europejskich (grupa zagrała muzykę z kantat Bacha w aranżacjach instrumentalnych). Od kilku lat Lautten Compagney organizuje festiwal Aequinox w niemieckim Neuruppin.
Tym razem Deutsche Harmonia Mundi realizuje z Lautten Compagney album „Circle Line” czyli zestaw klasyki muzyki epoki Renesansu oraz znaczących kompozycji tzw. Minimal Music. Jednej strony pojawiają się interpretacje dzieł (od „Gloria ad modum tubae”, „Apostolo, glorioso, da die electo” i „Ave Regina Caelorum” po „Gaude virgo, mater Christi” i „Ave Maris Stella”) flamandzkiego kompozytora Guillaume Dufay’a (1400-1474),z drugiej kompozycje klasyków muzyki współczesnej Philipa Glassa ( „Train To Săo Paulo from Powaqqatsi”, „Dance V from In the Upper Room & Par droit je puis bien”, „Old World from Naqoyqatsi”, „Morning Passages from The Hours”, „String Quartet No.1 – Part 1”), Steve’a Reicha ( „Clapping Music & Se la face ay pale”), Meredith Monk (“Dawn from Book of Days”), Johna Cage’a ( “Dawn from Book of Days”) i Wima Mertensa (“Close Cover”).