Kolejny, ciekawy kwartet francuskiego awangardzisty przygotowany na potrzeby sesji w kultowej ECM Records. Estetyka brzmienia wytwórni oraz konsekwencja artystyczna producenta Manfreda Eichera spowodowała, że ostre, free-jazzowe skojarzenie, z których zazwyczaj korzystał francuski saksofonista i klarnecista Louis Sclavis teraz poddały się ciekawej, melancholijnej, nowoczesnej strukturze.
Louis Sclavis jest wirtuozem gry na saksofonie sopranowym, klarnecie oraz klarnecie basowym. Zaczynał w grupie Workshop de Lyon, z którą w latach 1975-85 zrealizował szereg ciekawych, awangardowych nagrań. W 1976 roku założył stowarzyszenia Association á la Récherce d’un Folklore Imaginaire, którego jednym z postulatów było, by artyści, zamiast ograniczać się do swoich muzycznych „korzeni”, tworzyli niejako własną kulturę. Z taką artystyczno-filozoficzną koncepcją zbliżył się znacznie do idei, jakie wówczas lansowali także twórcy chicagowskiej AACM i niemieckiej Free Music Production. Louis Sclavis jako doskonały muzyk, z nienaganną techniką i wspaniałym, poczuciem rytmu zapraszany był do wspólnych koncertów z najwybitniejszymi twórcami improwizowanej awangardy. Koncertował i nagrywał , między innymi, z Anthony’m Braxtonem, Cecilem Taylorem i grupą Brotherhood Of Breath – Chrisa McGregora. Jego rozległa dyskografia obejmuje tak znaczące dla europejskiej, „awangardowej szkoły jazzu”, jak “Champ De Frigg” z Jeanem Bolcato, “Ad Augusta Per Angustia” , “Recontres” “, Clarinettes”, “Chine”, ”Transition”, “Chamber Music”,”Le Portage Des Eaux”, “Trio De Clarinettes”, “Duets-Dithyrambische” z Evanem Parkerem, Hansem Kochem, Wolfgangiem Fuchsem, “Hommage A Douglas Adams”, “Rouge”, “Ellington On The Air”, “Acoustic Quartet”, “Crazy Saints” z Trilok’em Gurtu, “Et On Ne Parle Pas Du Temps”,”Green Dolphy Suite”,” Les Violences De Rameau”. Najnowszy album “Characters On a Wall” Louis Sclavis ( klarnet i klarnet basowy) nagrał wraz z pianistą Benjaminem Maussay’em, basistką Sarah Murcia i perkusistą Christophem Lavergne prezentując głównie autorskie kompozycje w arcyciekawej, ECM-owskiej stylistyce nowoczesnego jazzu.