Od wielu lat pianista i kompozytor Leszek Możdżer jawi się jako twórca nowej stylistyki, gdzie brzmienie i klimat muzyki budowane są impresją i nastrojem oraz autorskim, niepowtarzalnym stylem wykonawczym. Pianista dokonał w polskim jazzie mentalnej i stylistycznej rewolucji, jaka nie stała się wcześniej udziałem żadnego innego jazzmana. Trudne jazzowe frazy, skomplikowane improwizacje, melodykę standardów i subtelność kompozycji ubrał w ramy specyficznego jazzu, który – nie siląc się na wylewność wobec słuchaczy, komercję i przebojowość – stał się tętniącym ekspresją „ jazzem Leszka Możdżera”. Jazzowa wyobraźnia, ciekawy zamysł improwizacji, subtelność chopinowskich etiud i mazurków, „komedowskie” inspiracje – tworzą w jego muzyce nową barwę dla jazzowej kameralistyki fortepianowej.
Leszek Możdżer to przede wszystkim kreatywnie elokwentny twórca muzyki z wyrafinowaną propozycją artystyczną, złożoną z muzycznych fascynacji i odkryć. Nie dziwi zatem kolejny projekt, który pianista i kompozytor realizuje z formacją Holland Baroque Society wprowadzając do swojej muzyki tajemniczy pierwiastek minimalizmu, subtelnej impresji oraz nieskazitelnej, kompozytorskiej struktury. Dla takie kreacji pozyskał znamienity Holland Baroque Society, zespół, który światowe uznanie zdobył wyjątkowym podejście do muzyki historycznej, budując przy tym ciekawe i charakterystyczne brzmienie. Holland Baroque prezentuje np.Vivaldiego w japońskim ujęciu, łączy współczesnego kompozytora holenderskiego Reinberta de Leeuwa z Bachem i pokazuje, jak perkusiści wyznaczają „puls baroku”. Współpracują z solistami różnych stylistyk (Giovanni Sollima, Eric Vloeimans, Lars Ulrik Mortensen, Aisslinn Nosky) oraz zespołami (Orkater, Vox Luminis, Quatuor Mosaïques) szukając pomostów między muzyką dawną a współczesną. Ich koncerty emanują wyjątkową energią wynikającą z inspirujących relacji pomiędzy artystami oraz szczególnego zaangażowania całego zespołu w wykonywaną muzykę. Leszek Możdżer i Holland Baroque Society to strukturalne połączenie bachowskiej bazy z jazzowym temperamentem. Teraz nowy, specjalnie skomponowany przez L. Możdżera repertuar jest ciekawym etapem konsekwentnie realizowanej artystycznej wizji zacierającej granice pomiędzy muzyką klasyczną i jazzem. „Repertuar Baroque Society – rekomenduję orkiestrę Mikołaj Rykowski – to zapomniane arcydzieła i najsłynniejsze utwory muzyki dawnej. Artyści nie stronią również od dźwiękowych eksperymentów z muzyką ludową, współczesną, popularną i – jak się okazuje – jazzową. Holland Baroque Society nie ma stałego dyrektora. Zamiast tego orkiestra posiada zarząd artystyczny, w którego skład wchodzą jej cztery założycielki: Esther van der Eijk, Judith Steenbrink, Lidewij van der Voort i Tineke Steenbrink. Cztery panie odpowiadają za programy koncertowe i angażują do ich realizacji liderów muzycznych. Orkiestra zdobyła uznanie z uwagi na nowe, świeże podejście do muzyki i piękne brzmienie. Koncerty emanują wyjątkową energią, która pochodzi z inspirujących relacji pomiędzy artystami oraz całym zespołem i wykonywaną muzyką. Baroque Holland Society współpracowało do tej pory z wieloma muzykami, jednak mariaż z jazzem to stosunkowo nowe doświadczenie”.
Leszek Możdżer zachwycony był nowym pomysłem . ” Oto nagle znalazłem się wśród ludzi bardzo podobnych do mnie – wspomina sesje z Holland Baroque. Ludzi, którzy szczerze szukają piękna i prawdziwie kochają muzykę. Podczas prób okazało się, że każdy dźwięk ma znaczenie, każda kolejna sekunda kompozycji odsłaniała się przed nami powodując wybuchy naturalnej radości. Dyskutowaliśmy nad każdym fragmentem, by potem i tak wykonać go zupełnie inaczej niż się umówiliśmy. Pramagia muzyki podpowiadała nam kolejne rozwiązania tak sugestywnie, że nawet dyskusje przestały nam być potrzebne. Po prostu graliśmy i uśmiechaliśmy się, uśmiechaliśmy się i graliśmy jeszcze raz. Nurt muzyki porywał nas, pomysły pojawiały się nagle, ale w sposób oczywisty, a radość stawała się integralną częścią kompozycji”. Leszek Możdżer objawia się tutaj jako twórca nowej stylistyki, gdzie brzmienie i klimat budowane są impresją oraz nastrojem i niepowtarzalnym autorskim stylem wykonawczym. Wcześniej pianista najpełniej odna