Po blisko sześciu latach, które upłynęły od albumu „No Fusion”, wydanego ze swoją macierzystą formacją Fusion Generation Project, jej lider – pianista i kompozytor Dariusz Petera – postanowił powrócić z nową muzyką zanurzoną w nieco innym brzmieniu. Tym razem artysta odchodzi od stylistyki grania elektrycznego, rockowego jazzu , kierując się w stronę tradycji europejskiej muzyki improwizowanej. W tym celu powołał Petera Sextet a bohaterami nagrania „Flashover” są wiolonczelista Krzysztof Lenczowski, trębacz Emil Miszk, saksofonista Maciej Kociński, kontrabasista Andrzej Święs oraz perkusista Krzysztof Szmańda. Album „Flashover” jest autorskim projektem pianisty Dariusza Petery, z jego ciekawymi kompozycjami oraz brawurową gra całego Sextetu. Tym razem Dariusz Petera nie ascynuje się stylistyką elektrycznego, rockowego jazzu, ale kieruje się w stronę tradycji europejskiej muzyki improwizowanej. Kompozycje na „Flashover” to zestaw obejmujący różne, muzyczne skojarzenia, ale to także wypadkowa licznych doświadczeń życiowych, inspiracji  muzycznych, ale przede wszystkim  prezentacja sześciu niezwykle ciekawych i oryginalnych osobowości muzycznych, sześć spojrzeń na sztukę kreacji muzyki improwizowanej, dla której bazę stanowią kompozycje lidera. Tematy zawarte na płycie to zaledwie punkt wyjścia dla zespołu. Dzięki nim Petera Sextet kolektywnie kreuje własną szatę brzmieniową w oparciu o niezwykłą muzyczną intuicję, swobodę improwizacji, energię zespołowego tworzenia, wspólne budowanie muzycznej narracji oraz inteligencję, która objawia się w zaskakującym porozumieniu poszczególnych członków zespołu.

Lider Sextetu, Dariusz Petera znany z  jazz- rockowej formacji Fusion Generation Project oraz ciekawego projektu/albumu „No Fusion” zrealizowanego wraz z amerykańskim trębaczem Michaelem „Patches” Stewartem. Dariusz Petera jest absolwentem Autorskiej Szkoły Muzyki Rozrywkowej i Jazzu im. K. Komedy w Warszawie (w klasie aranżacji prof. Lucjana Kaszyckiego oraz fortepianu Wojciecha Kamińskiego). Kształcił się także u znakomitego pianisty jazzowego Janusza Skowrona. Jest laureatem wielu konkursów oraz współpracował z  takimi artystami jak: Adam Bałdych, Atom String Quartet, Krzesimir Dębski, Olga Bończyk, Frank Parker, Monika Urlik, Michael „Patches” Stewart, Mateusz Smoczyński, Wojciech Staroniewicz, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus.

Wiolonczelista Krzysztof Lenczowski jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego w Warszawie  (w klasie wiolonczeli prof. Tomasza Strahla i Rafała Kwiatkowskiego), od lat współpracuje z Polską Orkiestrae Sinfonia Iuventus, Warszawską Grupą Wiolonczelową Cellonet. Jest muzykiem autorskich zespołów,  jako muzyk sesyjny nagrał ponad 50 płyt, w tym autorski album „Internal Melody” – pierwszą polską płytę jazzową sygnowaną nazwiskiem wiolonczelisty, która w 2016 roku została nagrodzona Fryderykiem w kategorii „Jazzowy Fonograficzny Debiut Roku”. Jest wielokrotnym laureatem Jazz Top Jazz Forum. Jest muzykiem Atom String Quartet – wiodącego polskiego zespołu jazzowego oraz jeden z najciekawszych kwartetów smyczkowych na świecie. Krzysztof Lenczowski współpracował z takimi artystami, jak: Branfort Marsalis, Bobby McFerrin, Jason Moran, Gil Goldstein, Paolo Fresu, Wolfgang Haffner, Christian von Kaphengst, Rupert Stamm, Mathias Haus, Vladislav `Adzik` Sendecki, Leszek Możdżer, Lars Danielsson, Zohar Fresco, Jerzy Maksymiuk, André Ochodlo, Urszula Dudziak, Anna Maria Jopek, Natalia Kukulska, Dorota Miśkiewicz, Marek Moś, Kayah, Małgorzarta Hutek, Aga Zaryan, Janusz Olejniczak, Krzesimir Dębski, Stanisław Sojka, Adam Sztaba, Grzech Piotrowski, Cezariusz Gadzina, Rafał Grząka, Marek Bracha, Krzysztof Herdzin, Józef Skrzek, Andrzej Jagodziński, Dominik Wania, Marcin Wasilewski, Piotr Orzechowski, a także z zespołami Lutosławski Piano Duo, AUKSO Orkiestra Kameralna Miasta Tychy, Sinfonia Varsovia, Orkiestra Kameralna Leopoldinum, Elbląska Orkiestra Kameralna, Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Filharmonii Szczecińskiej, Orkiestra Filharmonii Gorzowskiej, World Orchestra Grzecha Piotrowskiego, Sinfonia Viva oraz Zakopower i Motion Trio.

Saksofonista Maciej „Kocin” Kociński  jest jednym z najciekawszych muyzków polskiego jazzu. Jest absolwentem  Akademii Muzycznej w Poznaniu (w klasie klarnetu prof. Zbigniewa Nowaka)  i w Katowicach (w klasie saksofonu prof. Jerzego. Główczewskiego). Najczęściej występuje ze swoim trio (wraz z Andrzejem Święsem i Krzysztofem Szmańdą) i jest liderem zespołu Soundcheck. Ponadto pojawia się w zespołach Mutru, Poznań Jazz Philharmonic Orchestra,  w sextecie Adama Bałdych , Breaking News, Sax Brothers, Young Band  oraz jako muzyk sesyjny z różnymi artystami (m.in. Kuba Badach, Ewa Bem, Hanna Banaszak, 3miel, Piotr Pawlicki, Grzegorz Tomczak,Justyna Szafran, Katarzyna Skrzynecka, Piotr Żaczek, Dorota Jarema, Zygmunt Kukla). Po wydaniu autorskiego albumu otrzymał nominację do Fryderyka 2014 w kategorii Jazzowy Debiut Roku.

Trębacz Emil Miszk  jest absolwentem Akademii Muzycznej w Gdańsku. Bardzo dobrze odnajduje się na wielu płaszczyznach. Jego styl opiera się na starciu dwóch energii: z jednej strony przynależność do tradycji, z drugiej totalna wolność. Jest to efekt współpracy z takimi artystami jak: Leszek Kułakowski, Sławek Jaskułke, Tymon Tymański czy Wojtek Mazolewski. Współtworzy wiele formacji związanych z trójmiejskim środowiskiem muzycznym: Algorhythm, Sławek Jaskułke Sextet, Dominik Bukowski Quartet, Michał Bąk Quartetto, Kamil Piotrowicz Sextet czy kwartet trąbek barokowych Tubicinatores Gedanenses. W 2019 roku otrzymał nagrodę Akademii Fonograficznej Fryderyk w kategorii „Jazzowy Fonograficzny Debiut Roku” za album „Don’t Hesitate”.

Basista Andrzej Święś jest  absolwentem Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz Akademii Muzycznej w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Koncertował z tak uznanymi muzykami, jak Lee Konitz, Greg Osby, George Garzone, Karl Martin Almqvist, Jacques Schwarz-Bard, Judy Bady, Keith Javors, Adam Pierończyk, Janusz Muniak, Zbigniew Namysłowski, Jan „Ptaszyn” Wróblewski, Joachim Mencel, Kuba Stankiewicz, Aga Zaryan, Artur Dutkiewicz, Jorgos Skolias. Na stałe współpracuje z kwartetem Soundcheck, Zbigniewem Namysłowskim, Kamil Piotrowicz Sextet, Maritą Alban Juárez, Martą Król, Kocin Kociński Trio oraz Nowicki / Święs/Frankiewicz Trio oraz  Krzysztof Dys Trio. W swoim dorobku fonograficznym ma ponad czterdzieści nagranych albumów, większość z nich otrzymała nominacje do Nagrody Muzycznej Fryderyk.

Perkusi