Japoński trębacz i kompozytor Natsuki Tamura łączy jazzowy liryzm z rozbudowanymi technikami w szerokiej gamie ustawień. Najlepiej odnajduje się w projektach kompozytorki i pianistki (także żony) Satoko Fujii. Rok 2003 był przełomowy dla trębacza jako lidera zespołu: zrealizował doskonale przyjęty w świecie album „Hada Hada” z udziałem jego free jazzowo-awangardowego kwartetu rockowego (z Satoko Fujii na syntezatorze). W 2005 roku zaprezentował swój akustyczny kwartet Gato Libre, skupiając się na połączeniu europejskiej muzyki ludowej i japońskiej abstrakcji dźwiękowej. Album „Koneko” z 2020 roku jest jednym z ciekawszych nagrań nowoczesnego jazzu, któremu wtórują kolejne sesje „A Song for Jyaki” oraz „KoKoKoKe”. Natsuki Tamura regularnie występuje również w wielu zespołach Satoko Fujii. W 1997 roku wydali swój pierwszy album „How Many” i do tej pory nagrali razem dziesięć płyt. Kurt Gottschalk pisze w New York City Jazz Record, że „ich porozumienie wydaje się tajnym językiem. Rzadko można wyczuć taki poziom intuicji między muzykami”.
Tym razem do nowego projektu trębacza zaprosił Keiji Haino – japońskiego gitarzystę i multiinstrumentalistę. Keiji Haino jest twórcą licznych projektów : od free jazzu po noise rocka oraz jazzową improwizacji. Zainspirowany Antoninem Artaudem, początkowo zamierzał pracować w teatrze, ale spotkanie z rockowym The Doors zmieniło jego postrzeganie muzyki i świata. Studiował i przyswajał szeroki wachlarz form od wczesnego bluesa (zwłaszcza Blind Lemon Jeffersona) po europejską muzykę średniowieczną i popularne przebojowe piosenki. W 1970 roku dołączył (jako wokalista) do zespołu free jazzowego Lost Aaraaf, nazwanego na cześć wiersza Edgara Allana Poe, W międzyczasie zaczął pracować nad nagraniami domowymi i nauczył się grać na gitarze i perkusji. W 1978 roku założył zespół rockowy Fushitsusha. Od 1988 roku, po okresie rekonwalescencji od 1983 do 1987 roku, był aktywny na arenie międzynarodowej w różnych formatach, w tym solo, w grupach, jako OJ, realizował rexperimental mixed. Współpracował również z muzykami jazzowymi: z saksofonistami Peterem Brotzmannem i Johnem Zornem, gitarzystami Derek’em Bailey’em, Jimem O’Rourke i Fredem Frithem. W środowisko japońskich awangardzistów Keiji Haino zyskał reputację „nieziemskiego wizjonera”. Teraz dwóch prowokatorów muzyki improwizowanej, trębacz Natsuki Tamura i gitarzysta Keiji Haino, łączą siły po raz pierwszy na sesji „What happened there ?”. Nagrany na żywo podczas festiwalu Aremo Koremo jest zapisem nieprawdopodobnego koncertu, który wyzwolony z konwencji radośnie podważa oczekiwania, gwałtownie zmieniając się od lirycznego piękna do dźwiękowej abstrakcji, od zamyślonej ciszy do lekkomyślnej energii, wszystko z nutą absurdu i humoru, co tworzy fascynujący występ pełen niespodzianek serwowanych przez nonkonformistycznych artystów.