Egzotyczne nazwy pojawiające się na płycie są równie zagadkowe, co artysta Ssewa Ssewa. Ale podtytuł „Grooves From Kampala,Uganda” wyjaśnia, że do czynienia mamy z nowym brzmieniem afro-beatu doskonale przygotowanego przez wirtuoza gry na ugandyjskim „janzi”. James Ssewakiryanga, występujący pod oryginalnym i egzotycznym pseudonimem Ssewa Ssewa, urodził się i wychował w muzycznej rodzinie w mieście Kampala w Ugandzie. Jego dzieciństwo zanurzone w muzyce i rytmie uczyniło go inspirującym liderem i nauczycielem.
„ Pierwszy krok, który robisz w kierunku sukcesu następuje, gdy odmawiasz uwięzienia środowiska, w którym się wychowałeś i w którym się najpełniej odnajdujesz – mówi myślący o multiinstrumentalista Ssewa Ssewa. Potem zastanawiam się nad dniem, w którym wymyśliłem „janzi” – 15-strunowy niemagnetyczny instrument. Powstał po tym, jak nie mogłem przejść przez wykrywacze metali na lotnisku gdy woziłem ze sobą tradycyjne, metalowe „adungu”. Przygotowałem zatem „janzi”, który nieoczekiwanie stał się jedynym opatentowanym instrumentem smyczkowym w Ugandzie”.
„Nva K’la” jest pierwszym albumem, jaki zespół Ssewa Ssewa zrealizował na rynek europejski i amerykański. Przygotowany przez słynną ARC Music przynosi różnorodny zestaw nagrań, w których nawiązanie do afrykańskiej kultury, rytmu i melodii jest niezwykle oczywiste i kreatywne. Sesja ujawnia kulturę muzyczną, piosenki i historie, z którymi dorastał Ssewa Ssewa, łącząc te tradycje z nowoczesnym, przebojowym i globalnym brzmieniem. Jest zatem i kołyszący, barytonowy śpiew szybujący nad optymistycznymi, rytmicznymi afrykańskimi rytmami; jest „Abalangila” – hymn potępiający tych, którzy sprzeciwiają się przyjemności innych: jest „Abassese” – nostalgiczny set z ksylofonem i instrumentami perkusyjnymi oraz rozkołysanym śpiewem Ssewa Ssewa; jest wreszcie „Mwagala”- święto poświęcenia i miłości Ssewy Ssewa dla jego żony: „ Ona mnie kocha, ona jest moja, ja ją kocham, ona jest moja… wszystko, co wiem, jestem ślepy na resztę” śpiewa egzotyczny artysta nadając swojej muzyce międzykulturowy wymiar i niewidzialną relację Ugandy, Afryki i świata. Stara się promować tradycje ugandyjskie, modernizując je i przeplatając z innymi gatunkami ( w tym sporo funky), aby odnowić ducha swojej rdzennej kultury.