Okres pandemii przejdzie do historii nie tylko jako najtragiczniejszy czas ostatnich dekad, ale także jako czas szczególnej aktywności artystów, którzy zniewoleni  brakiem aktywności estradowej, swe twórcze pomysły realizowali w niekonwencjonalnych obszarach. Być może symptomem tych czasów będą np. liczne sesje, które realizowane były „na odległość”, najczęściej z wykorzystaniem dobrodziejstw globalnej, internetowej „wioski”. Tak jawi się niezwykle intrygujący pomysł wybitnego wiolonczelisty Yo Yo Ma, który do wspólnych sesji zaprosił wielu znakomitych artystów, by wspólnie – lecz bez bezpośredniego uroku studia nagraniowego –  stworzyć projekt „ Notes for the Future”. Nagrania pojawiły się  wyłącznie w sieci i są „przebojem” ostatnich tygodni. Być może wkrótce pojawi się także w wersji standardowego CD oraz limitowanego LP. Wśród gwiazd tej „covidowej” sesji znaleźli się m.in. Lila Downs, Angelique Kidjo, Marlon Williams oraz – gwiazda wiosennej Ery Jazzu – katalońska trębaczka/wokaliskta Andrea Motis, która  zrealizowała wraz z kontrabasistą piękną kompozycję „El Cant dels Ocells”.

Dionizy Piątkowski