Zrealizowany przez Adama Pierończyka, wybitnego saksofonistę sopranowego i tenorowego album „The Innocent Sorcerer”   okrzyknięto najlepszą komedowską płytą od czasu „Litanii” Tomasza Stańko. W Polsce album kwintetu Adama Pierończyka  miał pięć nominacji do Fryderyka i zwyciężył  jako Najlepszy Jazzowy Album Roku i Jazzowy Muzyk Roku. Miarodajny portal All About Jazz zachwycał się , że „…Krzysztof Komeda wprowadził do jazzu świeżą europejską estetykę, ale Adam Pierończyk odsłonił zupełnie świeżą stronę jego muzyki”.  Polski saksofonista nigdy wcześniej nie posiłkował się ( aż w takim wymiarze) innymi kompozycjami; do tego przygotował znakomity, międzynarodowy kwintet i muzykę, która  stała się opozycyjna do wcześniejszych, muzycznych „hołdów” składanych Komedzie. Powstała muzyka Krzysztofa Komedy w nowym świetle, z nowym blaskiem, zadziorna i prowokująca. Pierończyk nie bał się mocnej konfrontacji, tego co historycznie muzealne ,z tym co niesie nowoczesny jazz. Może właśnie dlatego  „The Innocent Sorcerer” jest prezentacją muzyki Komedy, która jest zasadniczo prowokacją do nowych, kreatywnych oraz impulsywnych, artystycznych zdarzeń.

Dionizy Piątkowski