W nowojorskim, ekskluzywnym Lincoln Center od lat działalność w zakresie popularyzacji, promocji oraz finansowego wspierania edukacyjnych programów prowadzi słynny trębacz Wynton Marsalis. Być może najbardziej znana jest jego Jazz At the Lincoln Center Orchestra, ale ogrom pracy trębacza pochłaniają także projekty realizowane z muzyczną młodzieżą, niedzielne poranki z muzyką gospel oraz specjalne projekty z udziałem najwybitniejszych gwiazd jazzu i estrady. To dla tego pomysłu W.Marsalis powołał oficynę Blue Engine Records, która wydaje niezwykle ciekawe, często wymakające się polityce dużych oficyn wydawniczych, nagrania. Ważnymi w katalogu Blue Engine Records okazały się zatem unikalne projekty Wyntona Marsalisa prezentujące afro-cuban jazz (i szeroko rozumianą muzykę z Kuby i Karaibów), edycje warsztatowej Spanish Harlem Orchestra, nagrania słynnego pianisty i kompozytora Johna Lewisa, prace takich muzyków jak Carlos Henriquez ( album „ Bronx Pyramid ”) a także autorskie pomysły trębacza , jak np. doskonale odebrana „ Abissinian Mas ”. I chociaż Wynton Marsalis koncertuje się przede wszystkim na orkiestrze JALC, to okazjonalnie koncertuje ( i nagrywa) także wraz ze swoim słynnym septepem.
Album „United We Swing” jest swego rodzaju kompilacją, której naczelną cezurą jest eksponowanie swingującego jazzu i to w wykonaniu niekwestionowanych gwiazd. Wybrano nagrania z lat 2003-2007 i przedstawiono szereg projektów Wyntona Marsalisa i jego septetu z udziałem m.in. Blind Boys Of Alabama, Carrie Smith, Lyle Lovett, Jamesa Taylora, Jimmy’ego Buffetta, kultowego bandu Susan Tedeschi & Derek Trucks, Johnny’ego Legenda, Boba Dylana, Ray’a Charlesa, Lenny’ego Kravitza, Willie’ego Nelsona i Erica Claptona. Utrzymane w konwencji swingowego przeboju nagrania ( od „Creole Love Call” i „The Last Time” po „Empty Bed Blues”) zarejestrowano podczas dorocznych galowych koncertów w Lincoln Center, organizowanych przez Wyntona Marsalisa i kwestującego fundusze na działalność edukacyjną i kulturalną Jazz at The Lincoln Center.