Szukanie dla jazzu inspiracji w muzyce Indii jest znane już od nowoczesnych koncepcji Johna Coltrane’a i Dona Cherry’ego. Ale jest także dzisiaj symptomem jazzowego multikulti, jakie rodzi się na styku dwóch kultur i artystycznych cywilizacji. Skandynawska oficyna Country & Eastern Records zdaje się być taką właśnie doskonałą bazą, dla pomysłów, które z jednej strony są jazzowo ( muzycznie) zachowawcze, z drugiej strony niezwykle otwarte na innowacje, rytm, nastroje oraz melodykę ludowej muzyki z Indii. W grupie artystów skupionych wokół tego arcyciekawego i wieloletniego projektu są między innymi saksofonista Thomas Gustafsson, perkusista Bengt Berger, organistka Elisabeth Engdahlk, saksofonista Jonas Knutsson, wokalistka i skrzypaczka Lena Willemark , pianista Mats Öberg, nieżyjący już saksofonista Kjell Westling i wielu, wielu innych kreatywnych muzyków ze Szwecji.
Lista artystów skupionych wokół oficyny i projektów Country & Eastern Records jest imponująca i obejmuje takich muzyków jak: Akkarai Sisters, Lars Almqvist, Amjad Ali Khan, Ammaso Akapuma Group, Mohan Balvally, Muthunathesa Bhagvatar, Bengt Berger, Petter Berndalen, Bitter Funeral Beer Band, Christer Bothen, Viktor Buck, Daniel Carlsson, Don Cherry, Eagle-Eye Cherry, Neneh Cherry, Ustad Zia Mohiuddin Dagar, Ustad Zia Fariduddin Dagar, Manab Das, Ismet Demirhan, Sopan Dev, P.S. Devarajan, Bengt Ernryd, Tobias Ersson, Lars Fredriksson, Ellika Frisell, Dilip Gadekar, Stefan Grapenmark, Thomas Gustafsson, ISKRA, Åsa Johansson, Bengt Jonasson, Vasantrao Kadnekar, Roland Keijser, Jonas Knutsson, Elias Krantz, Sigge Krantz, Maruti Kurdekar, Stefan Lakatos, Jan Liljekvist, Sadanand Naimpalli, Jayachandra Rao,Ritwik Sanyal, Pradip Sarmokadam, Shipra Nandy, Max Schultz, Christian Spering, K. Shivakumar, Rafael Sida, Solo Cissokho, Per Sjöberg, K. Sridhar, Shree Sundarkumar, Swamy Haridhos, Alexandra Särström, Pandit Taranath Rama Rao, Haci Tekbilek, Per Tjernberg, Klas Toresson, Kjell Westling, Hanna Wiskari, Sebastian Åberg, Mats Öberg.
Bengt Berger jest nie tylko liderem formacji Beches Brew, ale znany jest także z projektów realizowanych wraz z Arbete & Fritid, Rena Rama, Arkimedes, Bitter Funeral Beer Band, Old School, Enteli, zespołami Bergera Knutssona, kwartetem Berger/Knutsson/Spering/Schultz i współpracą z legendarnym trębaczem Donem Cherr’ym. Z pewnością jest muzykiem niezwykle aktywnym i konsekwentnym w kreowaniu autorskiej wizji „ Scandinavian country and Eastern, Indian tradition”. Zrealizowane koncerty, nagrania, albumy pozwalają mniemać, że Bengt Berger jest także doskonałym promotorem owego mariażu. Wokół takich właśnie pomysłów skupił spora grupą egzotycznych i wybitnych muzyków, z którymi nie tylko koncertuje w Indiach ale zaprasza ich do własnych i firmowych ( Country & Eastern Records) projektów. Dzisiaj w oficynie tej jawi się wspaniały i rozległy katalog nieszablonowych kompozycji, nagrań i albumów, które stanowią o niezwykle mocnej pozycji szwedzkiej oficyny oraz skupionych wokół niej artystów Album „ Biches Indian Brew” jest jakby symbolicznym projektem i dość znamienną, artystyczną wizytówka koncepcji Country & Eastern Records. Skandynawscy muzycy spotkali się z artystami z Indii i zrealizowali ( po serii koncertów Indiach oraz europejskich festiwalach) album stanowiący syntezę koncepcji, inspiracji oraz rzetelnej, przemyślanej kompozycji. Symboliczna jest zatem tutaj kompozycja „ Congo Square”, która z jednej strony odnosi się do tradycji jazzu Nowego Orleanu, z drugiej jest znakonitym zestawem brzmień Zachodniej Afryki, muzyki z Hindustanu i sztuki wokalnej Karnatic. Jest zatem dyscyplina jazzu skandynawskich muzyków ( Bengt Berger – instrumenty perkusyjne, saksofoniści Thomas Gustafsson, Jonas Knutsson, Thomas Jaderlund; gitarzyści Max Schultz, Sigge Krantz i Goran Klinghagen, skrzypaczka Livet Nord) oraz rozbrzmiewająca nastrojem i rytmem Indii grupa artystów ze słynnymi liderami (Akkarai Subhalakshmi, Akkarai Sornalatha, K.U.Jayachandra Rao, B.Shree Sundarkumar oraz perkusista z Ghany –Doe Kushiator).