W historii muzyki jazzowej niewiele jest pań, które swą muzykę i karierę oparłyby na grze na trąbce. Najczęściej damy sięgają po saksofon, skrzypce lub gitary. Najlepsze efekty odnoszą jednak w jazzowej pianistyce a sztukę śpiewu jazzowego opanowały perfekcyjnie. Jeżeli już tak się zdarza, że pomysłem na muzykę i karierę jest gra na trąbce to zazwyczaj są to projekty ocierające się o jazz lub – co jest najliczniej preferowane – tworzone muzyką, która bliższa jest stylistyce pogodnego smooth-jazzu i przebojom pop-jazzu niż mocnej, „męskiej „ jazzowej improwizacji. Z ostatnich prób zaistnienia w „ jazzowym świecie trąbki” uwagę zwracają m.in. holenderska trębaczka Saskia Laroo, katalońska wokalistka i trębaczka Andrea Motis oraz – mało znana w Polsce – kanadyjka Bria Skonberg. Wszystkie doskonale rozbudowują swoje prezentacje o wspaniałe wokalne pomysły. Bo – tak po prawdzie – śpiew jest w nagraniach i koncertach tych dam ważnym uzupełnieniem jazzowej kreacji.
Bria Skonberg – jest artystką dzielnie poruszającą się po światowych estradach. Jest laureatką licznych nagród i wyróżnień od Jazz Award of Merit, Canadian Broadcasting Corporation 2006, Kobe Jazz Street Award, Breda Jazz Festival 2007 oraz New York Bistro Award po Artist of the Year, Jazz Journalists Association 2013, Swing! Award, Jazz at Lincoln Center 2016, Best Vocal and Best Trumpet/Hot House Jazz Magazine (2014-15), Outstanding Jazz Artist at the New York Bistro Awards (2014), DownBeat Rising Star (2013-15) oraz Juno Award Jazz Vocal Album w 2017 roku. Ta ostatnia nagroda ( kanadyjski odpowiednik amerykańskiego Grammy) otrzymała za album „ Into Your Own”. Jej dyskografia jest doskonałą rekomendacją ( albumy So Is The Day”,” Into Your Own”, “Fresh”,) a najnowszy „What a Twist” przynosi ciekawe interpretacje ( i muzyczne komentarze trąbką) takich przebojów jak „My Baby Just Cares for Me „ ( Niny Simone),” Dance Me to the End of Love „ ( Leonarda Cohena),” High Hat, Trumpet, and Rhythm” , “ Back in Your Own Back Yard “ oraz “Same Kind of Crazy “. Uwielbiana w rodzinnej Kanadzie i w Nowym Jorku jest kolejną kanadyjka ( po Dianie Krall) ,która pragnie jazzem zadomowić się na najważniejszych estradach.