Biografia Billa Frisella przyprawia o zawrót głowy ( współpracował z najważniejszymi jazzu i okolic tej muzyki) a dyskografia jest równe imponująca co i różnorodna: od skrajnie awangardowych projektów z zespołami Johna Zorna po przebojowe płyty w stylistyce prostego, amerykańskiego folku i country. „Small Town” to album, który w duecie nagrał wraz z duńskim basistą Thomasem Morgananem. Nowa płyta Billa Frisella została zarejestrowana w słynnym nowojorskim klubie jazzowym Village Vanguard i stanowi wierny zapis koncertu jaki odbył się w marcu 2016 roku. „Small Town” rozpoczyna się swoistym hołdem oddanym legendarnemu perkusiście ( i muzykowi zespołów Billa Frisella) – Paulowi Motianowi. Jest nim 11-minutowa interpretacja utworu perkusisty – “It Should’ve Happened a Long Time Ago”.
Gitarzysta Bill Frisell wychował się w Denver, w Kolorado; jego ojciec grał na tubie i kontrabasie. Początkowo uczył się gry na klarnecie, potem na saksofonie, w końcu zdecydował się na gitarę (opanował też grę na banjo, ukulele i kontrabasie). Muzykę studiował w North Colorado University (1969-71), a w 1977 roku otrzymał dyplom z aranżacji i kompozycji w Berklee School of Music i wygrał prestiżowy konkurs gitarowy Harrisa Stantona. Lekcje gitary pobierał także u Jima Halla, Johnny’ego Smitha i Dale’a Bruninga. Nie bez kozery do jego ulubionych gitarzystów należy właśnie Hall, ale także Wes Montgomery oraz … Jimi Hendrix. Na swoim koncie ma występy i nagrania z największymi sławami jazzu, jak Eberhard Weber, Mike Gibbs, Jan Garbarek, Charlie Haden, Carla Bley, Julius Hemphill, Gunther Hampel czy John Scoffield. Od końca lat 80-tych występował z Ronaldem Shannonem Jacksonem oraz Melvinem Gibbsem (jako Power Tools); z harmolodyczno – hardcorową formacją Johna Zorna ‘Naked City’. Równocześnie realizował bopową płytę ‘News For Lulu’ (w trio z George’em Lewisem); z Johnem Surmanem i Paulem Motianem należał do Paul Bley Quartet, a z Joem Lovano do trio Motiana.
Baista Thomas Morgan w spółpracował z Tomaszem Stańko, Jakobem Bro, Davidem Virellesem, Giovannim Guidim i Masabumim Kikuchim oraz wziął udział w nagraniach kilku albumów wydanych przez ECM Records . Na „Small Town” , Frisell i Morgan tworzą własną wersję standardu “Subconscious Lee” saksofonisty Lee Konitza. Pojawiają się także ciekawe kompozycje Billa Frisella ( „ Song For Andrew # 1”, „Poet-Pearl” ) okraszone, tak charakterystycznymi dla Frisella nutkami country i bluesa. Ciekawa jest także interpretacja słynnego tematu z “Goldfinger” – jednego z serii filmów o Jamesie Bondzie. Piękna jest bez wątpienia i niezwykle łatwo wpadający w ucho „ Small Town”, tytułowa kompozycja albumu. Precyzyjna gra muzyków, wielka elokwencja i nienaganna technika stanowią o sile tej muzyki, jej impresyjnej, przemyślanej improwizacji, odrobinie skandynawskiej romantyki oraz pełni najlepszych muzycznych ECM-owskich skojarzeń.