Nie ma liczącego się artysty, który w swoim repertuarze nie miałby nagrań ” Christmas ”. I dzieje się tak zarówno u rockmanów, gwiazd pop-estrady, jak i jazzu. Świąteczne albumy  ma zarówno Louis Armstrong, B.B.King i Ella Fitzgerald, jak i  Wynton Marsalis, Al Di Meola i Diana Krall. Dla  jazzu kolędy i pastorałki są najczęściej prostymi i znanymi  kompozycjami, które poddawane wspaniałej interpretacji  oraz  improwizacji stają się nowym, popularnym standardem. Wsłuchajmy się zatem  w nagrania, które z jednej strony ukazują, jak wielki, wspaniały oraz inspirujący jest czas „ Christmas ”, z drugiej – jak znamienite inspiracje wywoływane są poprzez zgrabne wykorzystanie świątecznych kompozycji i nadanie im całkowicie nowych brzmień i nastrojów. Od historycznych nagrań Louisa Armstronga ,Billie Holiday i Joe Williamsa po nowoczesne „ season songs ”  Ray’ a Hargrove’a , Diany Krall.

Nagrania  „ carrols & season” serwuje swojej publiczności także Gordon Goodwin -amerykański lider orkiestry, licznych swoich autorskich projektów a nade wszystko doskonały pianista, saksofonista i aranżer. Gordon Goodwin jest zauroczony brzmieniem orkiestrowym. Pierwszy utwór  “Hang Loose” na jazzową orkiestrę  przygotował mając 13 lat. Jako nastolatek był najmłodszym muzykiem słynnego  big bandu Louie’go Bellsona. Tam poznał wielu znakomitych instrumentalistów ( min. Petera Christlieba i Dona Manza), którzy ukształtowali artystyczna wrażliwość saksofonisty i pianisty. Marzeniem młodego muzyka był jednak własny big-band. Niebawem na amerykańskim rynku pojawił się „Gordon Goodwin’s Big Phat Band” – zespół młodych muzyków ( głównie studyjnych lub kończących muzyczne uczelnie), który przebojem zawojował kalifornijskie estrady. Liderem był oczywiście Gordon Goodwin który nie tylko kierował orkiestrą, ale także grał na fortepianie, saksofonie sopranowym i tenorowych oraz pisał nowe  i aranżował  stare przeboje jazzu. W krótkim czasie big band z charakterystycznym  „Phat” wszedł do studia, gdzie zrealizował  kilka doskonałych albumów. Dwa ( „ Swingin’ For the Fences” „ oraz “XXL” ) były wielokrotnie nominowane do Grammy Awards. Dyskografia różnych mutacji „Gordon Goodwin’s Big Phat Band” obejmuje dzisiaj różnorodne albumy: od typowch świątecznych ( „Wrap This” oraz „Bah, Humduck! A Looney Tunes Christmas”), po doskonałe albumy big-bagbandowe ( „The Phat Pack, Act Your Age, The Big Phat Stocking Stuffer, That’s How We Roll, Life in the Bubble) czy najnowszy  projekt Little Phat Band ( “An Elusive Man”).

Co znamienne dla zespołów Gordona Goodwina to fakt, iż wszystkie utwory zostały skomponowane lub zaaranżowane przez lidera. Sporo w nich mocnej, jazzowej konsekwencji oraz pokłonu dla big-bandowej tradycji, ale G.Goodwin nie ucieka też przed muzycznym dowcipem ( np. niektóre z jego utworów są oparte na starych, popularnych tematach jazzowych i odpowiednio, często humorystycznie zinterpretowane;dobrym przykładem jest “Sing, Sang, Sung“, będący  dowcipną karykaturą standardu swingowego Louisa Primy “Sing, Sing, Sing“). Równie dowcipnym jest także  album ‘ A Big Phat Christmas” ze szczególnie pogodną  interpretacją znanych tematów „ season songs”. Wersje te  stają się swingowym hitem i doskonale opracowanych orkiestrowym jazzem. Trudno się temu dziwić skoro Gordon Goodwin zaprasza do swoich zespołów wybitnych muzyków i doskonałych instrumentalistów. Pojawiają się w jego Big Phat Band zarówno Eric Marienthal, Jeff Driskill, Andy Martin, Bob Summers, Sal Lozano,Wayne Bergeron i wielu innych. To także dlatego każdy album orkiestry Gordona Goodwina jest precyzyjnie i artystycznie pięknie przygotowany.

Dionizy Piątkowski