Julian Priester to puzonista, który swą jazzową edukację zawdzięcza przede wszystkim współpracy z największymi i najbardziej kreatywnymi innowatorami jazzu. Początkowo uczył się gry na pianinie i na rożku angielskim, potem ( już w DuSable High School) kontynuował naukę gry wyłącznie na puzonie).Autentyczną szkołą jazzu były dla puzonisty koncerty i nagrania, które realizował w zespołach najwybitniejszych muzyków: z ekscentrycznym Sun Ra (1953-54), w orkiestrze Lionela Hamptona (1956), w zespole towarzyszącym wokalistce Dinah Washington (1957-58). W 1959 roku został zaproszony przez Maxa Roacha do zespołu, w którym znaleźli się także Booker Little, Eric Dolphy oraz Clifford Jordan. W tym samym roku grał także w zespole puzonisty Slide’a Hamptona, później koncertował i nagrywał z zespołem Abbey Lincoln. Jako doskonały instrumentalista oraz jazzowy improwizator współpracował ( zwłaszcza w latach sześćdziesiątych ) z czołówką nowojorskich muzyków jazzowych; przez wiele miesięcy był także solistą w zespołach Duke’a Ellingtona.
Na początku lat siedemdziesiątych, gdy w jazzie lansowana była stylistyka fusion, Julian Priester pracował w sekstecie Herbie’go Hancocka i jego Headhunters (1970-76). Przez wiele lat współpracował także ze Stanley’em Cowellem (1977-78), Red’em Garlandem (1979), Reggie’m Workmanem, Billy’m Harperem, Dave’m Hollandem (1983-84),George’m Gruntzem (1983) oraz (głównie w latach 90-tych ) z Lenny’m White’m, Joe Hendersonem oraz Pharoahem Sandersem. Jego imponująca dyskografia obejmuje zarówno albumy autorskie, jak i sesje rejestrowane pod nazwiskiem innych muzyków ( „Super Sonic Jazz”- z Sun Ra, „Spiritsville”, „Abbey Is Blue”- z Abbey Lincoln , „Percussion Bitter Sweet”- z Maxem Roachem, „Mwandishi”- z Herbie’m Hancock’em, „Capra-Black”-z Billy’m Harperem, „Polarization”, „VSOP-Herbie Hancock Live At The City”, „Strike Up The Band”-z Red’em Garlandem, „Jumpin’ In”- z Dave’m Hollandem, „Seeds Of Time”,-z Dave’m Hollandem, „Live At Jazz Alley”, „A Song I Thought I Heard Buddy Sing”, „Summit Conference”-z Reggie’m Workmanem, „Music For The Millenium”, „The Nearness”).