Po raz kolejny trio Keith Jarretta sięga do kanonu “ jazz songs ” i w swobodnym, koncertowym rytmie realizuje wspaniały ( i kolejny ) album z wielkimi standardami .Teraz zrealizowanym w czasie szwajcarskiego Montreux Jazz Festival w 2001 roku. Pianista ( i jego trio) po raz kolejny potwierdza zatem swoją niepodważalną pozycje w rankingu jazzowych pianistów, ale jest to także dowód na „ogrywanie Jarrettem”. Poruszając się z gracją w standardowym jazzie (czego najlepszym przykładem są jego nagrania właśnie z Trio) równie doskonale odnajduje się w solowe improwizacji i muzyce klasycznej. Dzięki swej nienagannej technice wykonawczej i wykształceniu, z powodzeniem sięga do wszystkich obszarów jazzu, jak też wspaniale porusza się wśród klasycznych, europejskich form. Rzeczywiście – jako wybitny pianista oraz improwizator stworzył nowy styl pianistyki jazzowej. Jego niezwykłe talenty improwizatorskie sprawiają, że potrafi dwoma długimi utworami wypełnić cały koncert. Także jego trwałe związki z ECM Records ( i jej charakterystycznym brzmieniem) pomogły w rozwoju jego osobowości. Jest zatem jednym z najbardziej olśniewających talentów improwizatorskich , który cieszy się zarówno uznaniem