Radość śpiewania, budowanie nastroju i perfekcyjna zabawa scatem – to pierwsze wrażenia, jakie pojawiają się wraz z debiutancką sesją Malwiny Masternak, która albumem „Perspektywa” tworzy nową jakość w obszernej bibliotece nagrań polskiego, wokalnego jazzu. I choć jest odległa od stylistyki  Urszuli Dudziak, Grażyny Auguścik oraz brzmień Doroty Miśkiewicz i Anny Marii Jopek, to sztuka wokalna Malwiny Masternak jest jakimś wspólnym mianownikiem do jazzowej sonorystyki i pięknych, subtelnych oraz emocjonalnych nastrojów. I słychać to nie tylko w autorskich kompozycjach, ale  także w ogromnym poszanowaniu jazzowej stylistyki w znanych i popularnych standardach. Album „Perspektywa” jest swego rodzajem podsumowaniem pomysłów, muzycznych doświadczeń oraz inspiracji Malwiny Masternak. Jak sama opowiada „ nagranie zajęło co prawda tylko kilka dni, ale historia, którą opowiada, rozciąga się na przestrzeni znacznie dłuższego okresu. Podróżowanie po wielu krajach, spotkania z różnorodnymi kulturami muzycznymi, mierzenie się z wieloma odmiennymi sposobami myślenia, zostanie żoną i mamą. To kształtowało niepowtarzalną perspektywę i sposób jak widzi i słyszy się świat”.

 Malwina Masternak  to wokalistka i kompozytorka zajmująca się wszystkimi odcieniami wokalistyki jazzowej i jej pokrewnymi skojarzeniami: od standardów w ich klasycznym brzmieniu po współczesne formy muzyczne. Malwina Masternak jest absolwentką Berklee Global Jazz Institute w Bostonie ( jej wykładowcami byli między innymi Terry Lyne Carrington, George Garzone, Danilo Perez, Luciana Souza, Joe Lovano oraz John Patitucci). Wokalistka brała udział w licznych koncertach w Polsce i za granicą, ( m.in. w USA i Kanadzie, Azji, Europie i Ameryce Południowej). Polska wokalistka koncertowała w wielu znanych klubach jazzowych ( od Birdland, Rockwood Music Hall, Ryles Jazz Club, Scullers Jazz Club, Regatta Bar, Cornelia St. Cafe, Smalls oraz Coca-Cola Dizzy Jazz Club w Nowym Jorku. Jako studentka założyła wokalny zespół jazzowy,  czerpiąc inspiracje zarówno z jazzu, jak i muzyki klasycznej. Prowadziła w Bostonie klub „Kobiety w Jazzie” – tętniącą życiem organizację promującą kobiety – kompozytorki.  W 2019 wokalistka wykładała na Uniwersytecie, Musikene w hiszpańskim San Sebastian, teraz związana jest z Conservatorio de Chile Santiago.

Do sesji „Perspektywa” Malwina Masternak zaprosiła hiszpańskiego pianistę jazzowego i kompozytora Inigo Ruiz de Gordejuela. Po ukończeniu Konserwatorium Jesus Guridi w Vitorii otrzymał stypendium na studia w Berklee College of Music, gdzie uczył się m.in. u JoAnne Brackeen, Alaina Malleta,Vadima Neselovskyi’ego, George’a Garzone’a, Laszlo Gardony’ego, Dave’a Santoro. Na ostatnim roku w Berklee uzyskał specjalizację z teorii jazzu i muzyki popularnej. W 2016 roku pianista otrzymał pełne stypendium na studia magisterskie w New England Conservatory, gdzie jego wykładowcami byli m.in Miguel Zenon, Ethan Iverson, Jason Moran, John McNeil, Ken Schaphorst i Frank Carlberg. Koncertował z Guillermo Kleinem, Donny’m McCaslinem, Miguelem Zenonem, Davem Hollandem, Fredem Herschem, Ran Blake, Darcy James Argue i Carmen Lundy. W 2014 roku założył grupę Amalur, z ktorą nagrał swój pierwszy album. Kolejny  album „Urjauzia”, zrealizowany z gitarzystą Adrianem Fernandezem, ukazał się w 2017 roku, a w 2018 roku został uhonorowany jako „Best Album Award na BBK JAZZ Awards”. W 2019 roku ukazał się kolejny album „Surrogate Activities Nonet”. Projekt prezentował baskijską muzykę ludową ze sporym ładunkiem rytmicznego  odd-time grooves. Inigo Ruiz de Gordejuela od 2020 roku wykłada w Conservatorio Superior de Navarra w Pamplonie. Holenderski kontrabasista Jort Terwijn studiował na ArtEZ University of Arts (Arnhem), L’ESMUC (Barcelona) oraz Conservatorium van Amsterdam. Uczęszczał na lekcje z wieloma światowej sławy basistami (Ernst Glerum, Horacio Fumero, Joe Martin i Joe Sanders) i zrealizował kilka znakomitych albumów  zx takimi liderami jak Lucas Martinez Project i Teis Semey Quintet czy formacja Bazga. Swoją pierwsza autorską płytę wydał w marcu 2021 roku. Hiszpański perkusista jazzowy Daniel Lizarraga  jest absolwentem Conservatorio Superior de Musica de Navarra oraz Conservatorio Superior Musikene. Koncertował z uznanymi na świecie muzykami, takimi jak Robin Eubanks, Masa Kamaguchi, Bruce Saunders, Chris Kase i Federico Lechner. Pojawial się w różnych zespołach na słynnych festiwalach Jazzaldi, Jazzfermin, Restless Culture, Festival of Monzon Jazz czy Getxo Jazz Festival. Gwiazdą albumu „Perspektywa” Malwiny Masternak jest amerykańska perkusistka jazzowa, kompozytorka i producentka Terri Lyne Carrington. Choć teraz była gościem polskiej debiutantki, to ma za sobą współpracę z najwybitniejszymi jazzu: występowała z Dizzym Gillespie, Stanem Getzem, Clarkiem Terrym, Herbie Hancockiem, Wayne Shorterem, Joe Sample, Al Jarreau, Yellowjackets i wieloma innymi tuzami dzisiejszego jazzu. Terri  Lyne Carrington jest laureatką trzech Grammy Awards, w tym nagrody w 2013 roku za „najlepszy  jazzowy album instrumentalny”. Album „Perspektywa” jest zatem ciekawym zestawem uniwersalności i globalizacji dzisiejszej sceny jazzowej. Z ciekawą, polską wokalistką, jako liderem tej interesującej sesji.