Z pewnością  interpretacje przebojów The Beatles są najpotężniejszym zbiorem nagrań oraz sesji. „Śpiewnik Beatlesów”  jest interpretowany i wymyślany na nowo na wiele, wiele sposobów. Artyści przerabiali „brytyjską inwazję pop”  i hity Czwórki z Liverpoolu zarówno w big bandowy jazz, bluegrass, funk, jazzowe standardy i przebojowe, pop-hity, jak i w ultranowoczesne techno i różne wersje tzw. muzyki klasycznej. Do ogromnej dyskografii  takich nagrań dołączyła teksańska wokalistka i pianistka Teresa James, która „z niewielką pomocą swych przyjaciół” zrealizowała doskonały, bluesowy album z energetycznymi hitami Paula McCarney’a i Johna Lennona. Swymi interpretacjami wnosi absolutnie nową jakość  do tych pogodnych, przebojowych piosenek. Ubiera je w nowe  rhythm & bluesowe szaty dodając ogromny potencjał soulu, rockowego folku i autentyczności teksańskiego bluesa. To już nie są melodyjne, „liverpoolskie”  piosenki, ale bardzo rasowe ( american roots) songi.

Teresa James  pochodzi z Houston w Teksasie, gdzie wychowała się w świecie muzyki  swojego ojca i dziadka, gitarzystów wywodzących się ze starej, bluesowej tradycji.  Grała na pianinie, śpiewała i toczyła życie estradowej, lokalnej piosenkarki, ale nagrywała także z wielkimi gwiazdami: Tommy’m Castro, Spencerem Davisem, Randy’m Newmanem, Lee Roy’em Parnellem, Walterem Troutem; występowała Eric’em Burdonem, Delbertem McClintonem, Marcią Ball i Doylem Bramhallem Jr. Przełom nastąpił, gdy Teresa  James związała się z kalifornijskim zespołem  Rhythm Tramps, złożonym z muzyków, którzy grali lub nagrywali z takimi artystami jak Joe Bonamassa, Keb’ Mo’, Taj Mahal, Kenny Wayne Shepherd, Eric Burdon & the Animals, Bonnie Raitt, Delbert McClinton, Jimmy Reed, Lightnin’ Hopkins, Jimmie Vaughan, Allen Toussaint, B.B. King, Johnny Nash, Dixie Chicks, Jennifer Warnes, Smokey Robinson, Tom Jones, Tower Of Power. Ich autorskie nagrania do swojego repertuaru włączyli m.in. PaulaRodgers, Erica Burdon, Bill Medley, Tommy Castro, Marcia Ball, Janiva Magness i  wielu innych. Jeden z krytyków określił Rhythm Tramps, jako zespół.w którym „ nie ma stereotypów” i który z  łatwością przechodzi przez teksański blues do soulu Memphis lub rytmów Nowego Orleanu. Teresa James i  Rhythm Tramps koncertowali w całej Ameryce Północnej i Europie. Teresa James została nominowana przez Blues Foundation ( w 2008 roku) do tytułu „Współczesnej artystki bluesowej roku”. Ostatnie albumy Teresy zdobywały 4 gwiazdki w prestiżowym  Down Beat Magazine i zyskały nagrody Independent Music Awards. Album „Here In Babylon” był nominowany do nagrody Grammy w kategorii „Best Contemporary Blues Album”.

 „With A Little Help From Her Friends” to pełen zachwytu hołd dla piosenek The Beatles i stylów muzycznych wielkiego amerykańskiego krajobrazu bluesa, roots i soulu. Kolekcję otwiera przesiąknięty „ texas roadhouse style” hit „Ticket To Ride” z brawurowym (w stylu „barrelhouse”) solo na fortepianie. Przebój  „Taxman”  (z beatlesowskiego albumu „Revolver” z 1966 roku) został w całości potraktowany psychodelicznie, jak w oparach kultowego Haight and Ashbury. „Don’t’ Let Me Down” jest prowadzony, jak qwytrawny. Południowy „ guitar Roots” a  „Happy Just to Dance With You” jest pogodnym przebojem rodem z lat 70-tch i w stylistyce Memphis Soul z odrobiną eklektyki B.B. Kinga.

Dionizy Piątkowski