Rozbudowuje się  ogromny katalog Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. To nie tylko potężną „Błękitna Serią” ale także zestaw dedykowany Stanisławowi Moniuszce (Tobias Koch –La Belle Epoque”)   i znakomity cykl „Polish Romantic Jazz” (z niezwykłymi koncertami „Chopin” Tomasza Stańko i „Norwid” Kasi Pieczko). „Seria Błękitna” to wyjątkowy, dokumentacyjny  cykl fonograficzny, realizowany przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina od 2010 roku. Na serię składają się  albumy stanowiące muzyczne portrety najciekawszych osobowości Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina. Płyty zawierają wybrane nagrania z przesłuchań konkursowych oraz koncertów laureatów. W najnowszym zestawie dokumentacja talent, kunsztu artystycznego oraz indywidualności młodych pianistów; Jakuba Kuszlika, JJ Jun Li Bui oraz Miyu Shindo.

Natomiast „La Belle Epoque”, celebrując twórczość Stanisława Moniuszki przywołuje nieistniejącą już dziś atmosferę XIX-wiecznej Warszawy.  Niemiecki pianista Tobias Koch wyczarowuje świat połowy XIX wieku: tętniących życiem warszawskich salonów, spieszących ulicami dorożek, wielkich wydarzeń kulturalnych, rautów i wieczorów spędzanych w kręgu przyjaciół – świat Polaków, którzy w trudnym czasie pozbawienia państwowości rozjaśniali rzeczywistość między innymi muzyką właśnie, z wpisaną w nią narodową nutą. Słyszymy polonezyfraszkiwalce i miniatury, twórcy m.in. słynnych, narodowych oper („Halki  i „Strasznego dworu„). Dzięki wyrazistym, pełnym wdzięku interpretacjom Tobiasa Kocha, pianisty specjalizującego się w grze na instrumentach historycznych, teraz jego interpretacje staja się jeszcze bardziej „autentyczne”, skora gra na fortepianie, na którym grał polski kompozytor.

Dionizy Piątkowski