Meeting Of Minds” to spotkanie na szczycie znakomitej orkiestry Boba Mintzera oraz The New York Voices- jednej z najlepszych grup wokalnego jazzu. Do tego wielkie i wspaniałe standardy jazzu ( m.in. “Autumn Leaves”, “Weired Blues”, “ Old Devil Moon”, “I Remember April”), plejada solistów ( saksofoniści – Bob Mintzer, Bob Malach, Roger Rosenberg, Bob Sheppard, trębacz Scott Wendholt, pianista Phil Markowitz) i charakterystyczne, swingujące, big-bandowe brzmienie.  Album “Meeting Of Minds”  firmowany nazwiskiem słynnego saksofonisty jest dowodem przeogromnych fascynacji orkiestrami jazzowymi oraz specyficznym brzmieniem, jakie big bandy Zachodniego Wybrzeża wywarły na amerykańską muzykę rozrywkową. Bob Mintzer, który grywał w najlepszych big-bandach West Costu i tym razem uległ fascynacji brzmieniem, jakiego doświadczył grając w orkiestrach Stana Kentona, Buddy’ego Richa czy Maynarda Fergussona – piewców nowoczesnego, big bandowego West Cost-Jazzu.

Bob Minzter to jedna z barwniejszych postaci elektrycznego jazzu oraz różnych mutacji fusion. Doskonale muzycznie przygotowany artysta (studia w Hartt College of Music oraz  Manhattan School of Music w latach 1972-74). Już we wczesnych latach siedemdziesiątych grał w zespołach popularnych twórców jazzu ( z Tito Puente (1972-73), Eumirem Deodato  (1974), w orkiestrach  Buddy’ego Richa (1975-77),  Thad Jonesa i Mel Lewis  (1978), grupach   Sama Jonesa  (1979) i   Jaco Pastoriusa). Największą  popularność i uznanie zdobył pracując (od 1990 roku) z grupą Yellowjackets. W ciągu trwającej wiele lat kariery Yellowjackets dali się poznać jako znakomita grupa koncertowa. Zdobyli przychylność krytyki, odnosząc jednocześnie sukces komercyjny nagraniami fusion i pop-jazzu (uhonorowany dwiema nagrodami Grammy oraz sześcioma nominacjami). Poza koncertami i nagraniami z tą sztandarową formacją fusion-jazzu Bob Mintzer współpracował także z  Art.’em  Blakey’em,  Hubertem Lawsem,  Mike’m Mainierim,  Joe Chambersem,  Randym Breckerem,  Louiem Bellsonem,  Lizą Minelli,   zespołem Steps Ahead. W 1998 roku założył kwintet  by zaprezentować album z akustycznym jazzem. Od połowy lat 80-tych prowadzi własny big band, w którym grali m.in. Bob Malach, Randy Brecker, Dave Taylor, Lincoln Goines, Michael Formanek.

Bohaterem albumu  “Meeting Of Minds” jest także kwartet New York Voices. Jako grupa New York Voices zadebiutowali w Ithaca College ( w 1987 roku ) prezentując- wraz z zespołem instrumentalnym – kwintet wokalny; Darmon Meader oraz Peter Eldridge wraz ze śpiewającymi paniami (Kim Nazarian, Caprice Fox oraz Sara Krieger) w kilka miesięcy później szerszej publiczności przedstawili się w prestiżowym, nowojorskim Town Hall. Zasadniczo ten koncert ( luty 1988) pozwolił zaistnieć grupie na nowojorskiej scenie jazzowej, zdominowanej dotąd sukcesami kwartetu The Manhattan Transfer. Liczne koncerty w klubach Nowego Jorku oraz lukratywny kontrakt z wytwórnią GRP Records pozwolił na błyskawiczną kreację zespołu, brzmienia, stylistyki  oraz bezdyskusyjnego sukcesu debiutanckiego kwartetu. Kiedy w 1989 roku ukazał się album „ The New York Voices” zespół był już doskonale znany amerykańskiej publiczności i przez kolejne sezony precyzyjnie budował swój artystyczny wizerunek. Zazwyczaj kwartet plasowano ( plebiscyty, nagrody) obok Manhattan Transfer, chociaż wokaliści New York Voices uciekali się w swojej muzyce poza szlagierowo-jazzowy schemat  brzmienia Manhattan Transfer. W nagraniach otaczali się znakomitymi muzykami ( np. Dave Weckl, Mulgrew Miller, Michael Formanek, Gary Burton, Russell Malone, Gil Goldstein) oraz lansowali stylistykę zbliżoną do tego, co określano najczęściej „brzmieniem GRP”. Kiedy w 1991 roku ukazał się ich kolejny album „Hearts Of Fire”  zespół święcił sukces w glorii wielkiej, jazzowej gwiazdy. Najważniejsze sale koncertowe oraz europejskie festiwale prezentowały New York Voices  w swoich prestiżowych prezentacjach.  Na sukces zespołu złożyły się nie tylko liczne trasy koncertowe, ale przede wszystkim doskonałe albumy realizowane w konsekwentnej stylistyce. Płyta „What’s Inside” prezentuje nie tylko doskonały warsztat aranżacyjny, budowanie nowego brzmienia zespołu, ale także nawrót do tradycji ( np. brawurowe interpretacje „All Blues” Milesa Davisa  czy  gershwinowski „Oh,Lady Be Good” zaśpiewany  – technicznym zabiegiem- w duecie z Ellą Fitzgerald). Wielkie standardy jazzu nabrały w tej interpretacji niezwykle nowoczesnego wymiaru; koncert ten uhonorowano mianem „ najlepszej jazzowej prezentacji sezonu”. Komercyjnym sukcesem okazał się także album „ Sing The Songs Of Paul Simon” z jazzowymi interpretacjami wielkich przebojów Paula Simona. Nagranie to  stało się niezwykle ważnym w komercyjnej karierze i światowym sukcesie zespołu. Kolejny projekt, album „Swing, Swing, Swing”  jest już jednak nawrotem do jazzowej tradycji. Tym razem kwartet ponownie brawurowo prezentuje największe standardy ery swingu wraz ze znaną niemiecką orkiestrą radiową WDR Big Band Cologne. Kwartet New York Voices ( Kim Nazarian, Lauren Kinhan, Peter Eldridge oraz Darmon Meader) już w przeszłości nagrywali swoje przeboje z orkiestrami jazzowymi. Poza licznymi albumami “solowymi” oraz sesjami jakie poszczególni wokaliści rejestrowali w autorskich projektach często pojawiały się  także orkiestry. Teraz „Meeting Of Mind” jest perfekcyjnym zapisem określonej, artystycznej konwencji, gdzie budowane brzmienie i nastrój wyzwala się sam.

Dionizy Piątkowski