Pianista i kompozytor Ethan Iverson nagrał „Technically Acceptable”, drugi album zrealizowany dla prestiżowej Blue Note Records. Ethan Iverson, lider słynnego The Bad Plus trio, po serii znakomitych sesji dla ECM Records, zadebiutował w Blue Note Records  albumem „Every Note Is True”. Kiedy wydawało się, że The Bad Plus jest wiodącym projektem dla pianisty, jego odejście było sporym zaskoczeniem dla fanów tej  popularnej formacji.  „ Nasz  bezkompromisowy dorobek artystyczny, wzbudzając wiele emocji, stał się inspiracją   dla wielu artystów jazzowych. Zawsze wierzyliśmy we własne pomysły, zawsze wierzyliśmy w muzykę, którą graliśmy i zawsze wierzyliśmy, że znajdziemy dla niej odbiorców” – podsumowuje pianista historię Bad Plus.  Teraz pianista przedstawia niezwykle dynamiczny projekt, w którym prowadzi dwa, różne trio: pierwsze z Thomasem Morganem (kontrabas) oraz Kushem Abadey’em (perkusja)  oraz drugie z kontrabasistą Simonem Willsonem i perkusistą Vinnie Sperrazzą.

Interesuje mnie próba okiełznania tych niemal archaicznych form w modernistyczny sposób – wyjaśnia genezę sesji Ethan Iverson. Kiedy gram 12-taktowego bluesa z Thomasem i Kushem, w najmniejszym stopniu nie brzmi to jak w 1944 roku. To brzmi jak w 2023 roku. Ale jednocześnie jest to powrót do przeszłości. W tym miejscu łączę się z kimś takim jak Jaki Byard, który mógł grać najbardziej aktualną, kreatywną muzykę z Eric’em Dolphym lub grać za bluesowym wokalistą i czuć się całkowicie komfortowo. A kiedy grał solo lub w trio, wszystko było takie jak być powinno”. Na płycie znalazły się oryginalne kompozycje pianisty oraz nowe wersje utworów Roberty Flack „Killing Me Softly With His Song” i Theloniousa Monka „’Round Midnight„. Nathan Iverson zdołał połączyć wspólną klamrą różnorodny repertuar, który w lekki i pomysłowy sposób nawiązuje do różnych okresów jazzu i klasyki. „Patrząc na moją twórczość,  widać, że jestem w podróży, która jeszcze się nie skończyła. Mój pierwszy album nazywał się „School Work”, może za kolejne dziesięć lat stworzę album „Flawless Masterpiece”. Na razie jestem Technically Acceptable” – konkluduje pianista.

Dionizy Piątkowski