To jeden z ważniejszych albumów ukazujący, jak uniwersalne sa kompozycje Krzysztofa Komedy. Wybitny organisty Jan Bokszczanin do sesji ( w Kościele Ewangelicko-Reformowanym w Warszawie, latem 2010 roku)  „Komeda – Inspirations”  zaprosił wokalistkę Grażynę Auguścik, saksofonistów: jazzowego Tomasza Szukalskiego i klasycznego Pawła Gusnara, trębacza Roberta Majewskiego i flecistę Ryszarda Borowskiego. By odnaleźć się w nowej konwencji komedowskich brzmień przygotowano ciekawe aranżacje ( m.in.  Michała Lamży i Krzysztofa Herdzina) i zaprezentowano sztandarowe kompozycje Krzysztofa Komedy ( od „Kattorny”- z znakomitym solo Roberta Majewskiego, „Ballad for Bernt” oraz „Litaniią” po impresję Włodka Pawlika „Tribute to Komeda” z brawurowym solo saksofonowym Paweła Gusnara. Gościem specjalnym nagrania był saksofonista Tomasz Szukalski, którego interpretacja „Szarej kolędy” jest pięknym finałem albumu ( ale także jednym z ostatnich nagrań muzyka). Zachwyca Grażyna Auguścik, która trafnie przekazuje swoim śpiewem intencje Komedy-kompozytora ( od balladowej  „Nim wstanie dzień” i przebojowej kołysanki „Sleep Safe and Warm” po nastrojowe „Ja nie chcę spać” i „Nie jest źle”. Znakomite brzmienia kościelnych organów perfekcyjnie opanowanych przez Jana Bokszczanina, znamienici soliści oraz  interesujące opracowania  czynią z albumu szczególne, ważne odczytanie muzyki Krzysztofa Komedy.

Dionizy Piątkowski