To kolejna, po doskonale przyjętej płycie „This Is The Day” – realizacja włoskiego pianisty, dla ECM Records. Wcześniej pojawiał się także na płytach swojego krajana, trębacza Enrico Ravy ( “Tribe” oraz “On The Dancefloor”). Enrico Rava zachwycał się jego talentem improwizatora oraz subtelnościami brzmienia i wrażliwego, muzycznego gustu. Co ciekawe Giovanni Guidi jest jakby mentorem takiego wiązania jazzu ( improwizacja, nastrój i emocja), który doskonale poddaje się najważniejszej maksymie oficyny Manfreda Eichera i tworzy owo specyficzne, ECM-owskie „ brzmienie powyżej ciszy”.
„This Is The Day” – jego pierwsza dla ECM Records płyta nagrana została w trio (Giovanni Guidi – fortepian, Thomas Morgan – kontrabas i João Lobo – perkusja) i zawierała autorskie kompozycje pianisty ze szczególną atencją na partie basisty, Thomasa Morgana, którego rola w trio jest podobna jest do tej, jaką odgrywał np. Scott LaFaro w Bill Evans Trio. Portugalski perkusista Joao Lobo dodatkowo poetycko wzbogacał muzykę partiami wykonywanymi na cymbałach.
„Avec le Temps” jest w dalszym ciągu autorskim pomysłem włoskiego pianisty Giovanni’ego Guidi’ego ( ponownie z basistą Thomasem Morganem i perkusistą João Lobo), ale także z udziałem saksofonisty Francesco Bearzatti’ego i gitarzysty Roberto Cecchetto. Album otwiera sugestywna „ Avec le temps” – wnikliwa interpretacja popularnej, miłosnej piosenki Léo Ferré a zamyka sesję kompozycja G.Guidi’ego „Tomasz” – dedykowana Tomaszowi Stańko. Trio rozbudowane do struktury kwintetu doskonale odnajduje się we wspólnych kompozycjach ( „Postludium And A Kiss” oraz „No Taxi”), doskonale improwizuje i wnikliwie kontempluje kompozycje pianisty.