Czy jest możliwe, by historię  jazzu zawrzeć  na czterech srebrnych krążkach ? Przebojowe standardy, mody i nastroje oraz jazzowi idole to trop jaki okazał się dla mnie najbardziej odpowiedni. Stylistyczne szufladki, do których z ogromną ochotą wrzucam najpiękniejsze nagrania jazzu. Bo z jednej strony historyczna część  „ YESTERDAY ” z niezapomnianymi nagraniami Louisa Armstronga, Milesa Davisa, Johna Coltrane’a i Duke’a Ellingtona, Stana Getza i Elli Fitzgerald; z drugiej jazzowy zestaw „ TODAY,czyli najpopularniejsze i najpiękniejsze przeboje Norah Jones, Al Di Meoli, Dianne Reeves, Johna Scofielda, Cassandry Wilson czy Herbiego Hancocka. Ale także to, co jest pulsem i przyszłością jazzu ( zawarte na krążku „TOMORROW ”) : koncepcje trio Medeski Martin & Wood, US 3, Stanley’a Jordana, Patricii Barber czy Kurta Ellinga. Oczywistym dopełnieniem tej historyjki jest jazz z Polski , z najróżniejszymi mutacjami „ FROM POLAND WITH LOVE” i nagraniami Leszka Możdżera, Agi Zaryan, Urszuli Dudziak, Adama Makowicza, Grażyny Auguścik, Michała Urbaniaka, String Connection…

To z pewnością zestaw największych gwiazd jazzu oraz najwspanialsze kompozycje z historii tej pięknej muzyki. Jazzowe hity: „Caravan”, „Autumn Leaves”, „My Funny Valentine”, „Love For Sale”, „Cantaloupe Island”, „Time After Time”, „Don’t Worry,Be Happy” oraz „Papaya” i przepiękna interpretacja kołysanki K. Komedy “Rosemary’s Baby”.  Kto sięgnie po  „ The Best Jazz…Ever ! utwierdził się w przekonaniu, że …jazz nie taki straszy, jak go malują.

Dionizy Piątkowski